همشهری‌آنلاین: دکتر محمدرضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو به مناسبت هشتاد سالگی دانشگاه تهران پیامی به شرح زیر تهیه کرده است:

محمدرضا سعیدآبادی

به نام آنکه آدمی را به موهبت علم و دانایی آراسته گردانید

از نظرگاه سازمان جهانی یونسکو دستیابی به افق توسعه پایدار نزد هر ملتی از رهگذر درونیسازی مفاهیم آموزش و علم و همچنین توسعه مرزهای دانش می‌گذرد. به بیانی دیگر افزایش یا کاهش معیارهای توسعهیافتگی به میزان پیوند با ساختارهای علمی و دانشگاهی آن کشور سخته و سنجش می‌شود.

نزد ایرانیان از روزگار کهن علم و دانشاندوزی پرکشش و درخشش بوده است. بر این بنیان دانشگاه تهران در طول هشتدهه از حیات خویش همواره نقش بهسزایی در بالندگی و پیشرفت ایرانزمین ایفا نموده است.

زهی سعادت که اگر امروز هشتادسالگی دانشگاه تهران را به جشن نشستهایم، نیاکان ما از 1800سال پیش با تأسیس اولین دانشگاه بین‌المللی جهان به نام جندی‌شاپور خدمتی بزرگ به تاریخ علم و تمدن بشریت نموده‌اند.

مشاهیر و دانشمندان ایران‌زمین از دیرباز سهم بهسزایی در تولید علم و دانش جهانی داشته‌اند. این سنت و میراث سترگ همواره از قرنی به قرنی و از نسلی به نسل دیگر تداوم یافته است و اینک به دست باکفایت فرزندان فرهیخته و فرزام این مرز و بوم رسیده است.

هشتادسالگی دانشگاه تهران نیک یادآور آن است که بالندگی و پویش مسیر توسعه کشور مینونشان ایران از آبشخور شیرین و شکرین علم و دانایی سیراب می‌شود.

هشتادسالگی دانشگاه تهران نویدبخش آن است که حیات علمی و فرهنگی ایرانزمین همواره با فروزش و زایش خویش برای دستیازیدن به توسعه پایدار کشور ادامه می‌دهد.

اینجانب به عنوان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکوی ایران که خود نیز افتخار پوشیدن ردای معلمی این دانشگاه را بر تن دارم با نهایت کرنش و احترام، صمیمانه‌ترین تبریک‌ها و شادباش‌ها را به خانواده بزرگ دانشگاه تهران تقدیم نموده و امید میبرم چراغ علم و دانایی این مرز و بوم همواره پرفروغ باشد.

درخت تو گر بار دانش بگیرد به زیر آوری چرخ نیلوفری را

کد خبر 288908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha