چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوشی آی‌فون برای اولین بار طی سه‌سال گذشته به پرفروش‌ترین اسمارت‌فون جهان تبدیل شده‌است.

براساس گزارش Cnet، شركت اپل در چهارمين سه ماهه سال 2014 ركورد فروش جديدي را با رقم 74.8 ميليون دستگاه آي‌فون به ثبت رسانيد، اين رقم به معني 20.4 درصد از كل سهام بازار اسمارت‌فون در جهان.

براساس گزارش جديد موسسه گارتنر، همين فروش باعث شد ارزش سهام اپل از گوگل كه 19.9 درصد از بازار را در اختيار دارد، بيشتر شود. آخرين‌باري كه اپل توانسته‌بود اين رتبه را به دست آورد چهارمين سه‌ماهه سال 2011 بود.

فروش باورنكردني آي‌فون‌هاي اپل همچنين باعث شده تا آمار كلي فروش اسمارت‌فون‌ها درجهان به بيش از يك ميليارد، 1.2 ميليارد اسمارت‌فون برسد. درحال حاضر دو سوم از كل فروش موبايل در جهان را اسمارت‌فون‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

قرارداد اپل با بزرگترين توليد‌كننده موبايل در چين باعث شد ميزان فروش محصولات اپل در اين كشور در سه ماهه پاياني سال گذشته هفتاد درصد افزايش يافت. دست‌يافتن به چنين ميزان فروشي در چين غيرممكن به نظر مي‌آمد، زيرا با توجه به قيمت‌هاي بالاي اپل و تخفيف‌هاي بالايي كه شركت‌هاي چيني از قبيل لنوو، Xiaomi و هوآوي به مشتريان مي‌دادند، گوشي‌هاي اين شركت‌ها براي شهروندان چين قابل دسترس‌تر بود.

با اين‌همه،‌ شركت سامسونگ در آمار سالانه همچنان فراتر از اپل است و در طول سال گذشته توانسته 307 ميليون دستگاه اسمارت‌فون به فروش برساند،‌درحالي‌كه ميزان فروش يك‌ساله اپل 191ميليون بوده‌است و پس از اين دو شركت نيز شركت‌هاي هوآوي و LG قرار گرفته‌اند.

کد خبر 288942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha