همشهری آنلاین: چهار نفر از شکارچیان آذربایجان غربی با وداع کردن از شکار حیوانات و پرندگان، اسلحه‌های شکاری خود را پلمپ کردند و شکستند.

شکستن اسلحه‌های شکاری عیدی شکارچیان به آذربایجان غربی

به گزارش ایرنا، همزمان با روز حیات وحش در کشور، شکارچیان آذربایجان غربی با حضور محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست ارومیه سلاح‌های شکاری خود را در حمایت از گونه‌های مختلف حیات وحش و محیط زیست پلمپ کردند و یکی از شکارچیان نیز تفنگ شکاری خود را شکست.

این افراد که سال‌ها به کار شکار در زیستگاه‌های استان مشغول بودند، اسلحه‌های خود را توسط کودکان محیط یار استان پلمپ کردند.

شکارچیان آذربایجان غربی با این اقدام حمایت خود را از طبیعت و حیات وحش استان اعلام کردند و خواهان مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست شدند.

این اقدام با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر ارومیه‌ای در موزه تاریخ طبیعی این شهر برگزار شد.

پرویز آراسته سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این آیین از شکارچیانی که با این اقدام خود از فعالیت‌های زیست محیطی حمایت کردند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل کرد.

مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی شامل پارک ملی دریاچه ارومیه، منطقه حفاظت شده مراکان، اثر طبیعی ملی غار سهولان، منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان، منطقه حفاظت شده میرآباد سردشت و پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان مهاباد است.

یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نظارت و کنترل ویژه‌ای بر مناطق تحت مدیریت خود در جلوگیری از شکار غیرمجاز و حفاظت از تنوع زیستی منطقه دارد.

بیش از 50 گونه پرنده، گونه‌های متنوعی از حیوانات از جمله پستانداران و خزندگان و دیگر جانوران از جمله گوزن زرد، قوچ و میش ارمنی در زیستگاه‌های حیات وحش این استان زندگی می‌کنند.

کد خبر 288955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha