چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرگ معمایی است که همه را به خود مشغول ساخته و از خود می‌ترساند و دریایی از پرسش‌های بی‌پاسخ را در ذهن ایجاد می‌کند، اما آنچه مسلم است این است که راه گریزی از آن وجود ندارد.

درخت

براساس گزارش Earthporm، سرنوشت انسان‌ها هرچه كه باشد، و به هر جه كه اعتقاد داشته‌باشند، اكثر آنها روزي در زير خروارها خاك دفن خواهند شد. همين موضوع ايده‌پرداز دو طراح ايتاليايي شده‌است تا به مرگ انسان‌ها چهره‌اي زيست‌محيطي ببخشند. طرح آنها تبديل كردن جسد افراد به درخت است، و به همين منظور كپسول‌هاي ويژه‌اي را به جاي تابوت براي دفن انسان‌ها طراحي كرده‌اند.

تابوت

اين پروژه براساس عشق و علاقه بي‌حد اين دو طراح ايتاليايي به درختان آغاز شده‌است. اين دو طراح كپسول‌هاي دفن قابل تجزيه و ارگانيكي را طراحي كرده‌اند كه بقاياي جسد انسان‌ها را به منبعي غذايي براي رشد درختي زيبا تبديل خواهد‌كرد.

البته اين كپسول‌هاي جايگزين تابوت در حد يك طرح اوليه باقي مانده‌اند، زيرا اين نوع كفن و دفن مغاير قوانين ايتاليا است. اما اين دو طراح مي‌گويند زماني كه مجوز اجراي آن صادر شود، گورستان‌ها به جنگل‌هايي بزرگ و وسيع تبديل خواهند‌شد كه در آنها به جاي سنگ قبر، درختاني تنومند روييده است.

براساس اين طرح، جسد فرد در اين كپسول‌ها در موقعيت جنيني قرار مي‌گيرد تا به خوبي درون كپسول جا بگيرد. سپس اين كپسول قابل تجزيه كه از جنس پلاستيك نشاسته‌اي هستند درون خاك دفن مي‌شود و بذر يا نهال درختي درست در بالاي آن كاشته مي‌شود تا به راحتي بتواند ازاين كپسول به عنوان منبع غذايي استفاده كند.

اين طراحان معتقدند چنين طرحي علاوه بر بهبود فضاي گورستان ها كه عموما فضايي ترسناك و سرد دارند، به بهبود شرايط زيست محيطي نيز كمك مي‌كند و به جاي اينكه درختان براي ساخت تابوت‌ها قطع شوند،‌به تعداد جمعيت درختان افزوده خواهد‌شد. به گفته اين طراحان، رشد هر درخت به 10 تا 40 سال زمان نياز دارد، سپس قطع مي‌شود تا از آن تابوتي براي مصرف دو تا سه‌روزه ساخته شود و سپس در خاك مدفون شود. همين روند بود كه ايده ساخت كپسول‌هاي دفن را ايجاد كرد: راه‌حلي براي جلوگيري از قطع شدن درختان و كاشت درختي جديد.

براساس اين طرح هرفرد مي‌تواند درخت مورد علاقه خود را پيش از مرگش انتخاب كند تا پس از مرگش بر مزارش به جاي سنگي سرد و سياه،‌درخت مورد علاقه‌اش برويد.

کد خبر 288962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha