همشهری آنلاین: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر سه تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در تهران تشییع و تدفین شد. من زمانی به میدان فاطمی ، جایگاه آغاز تشییع شهدای گمنام اما همیشه آشنا رسیدم که شور و حال خاصی فضا را فرا گرفته بود که واقعا وصف پذیر نیست.

زنان و مردانی در مراسم تشییع پیکر حضور داشتند که برخی از آنان به یاد فرزند شهید خودشان اشک می ریختند و با چشمانی قرمز طلب آمرزش برای این شهدای جوان داشتند.

نه تنها مسجد نور میدان فاطمی که کل هوای امروز تهران حال و هوایی دیگر داشت. اگر بوی اسپند تمام فضای مسجد و میدان را فرا گرفته بود ، عطر یاد مدافعان همیشه آشنا همه تهران را پر کرده بود. - تهرانی که امروز توفیق میزبانی سه شهید را از 82 شهیدی که در همه خاک وطن آرام گرفتند، یافت.-

امروز افراد حاضر در مراسم تشییع جنازه این شهدا در میدان فاطمی ، هر کدام شاخه گلی و برخی گل های پرپر شده در سبدی به همراه داشتند که قبور این شهدا را گلباران کنند.

مادری که چشمانش به خاطر گریه کردن قرمز شده بود می گوید: امروز احساس می کنم پسر شهیدم در میان این شهدا است و یادش برایم همیشه زنده است و باید بگویم که شهید یادی است که هرگز در دل نمی میرد.

بی بی فاطمه که با عصایی در دست و به سختی راه می رفت ادامه می دهد: گریه امروز من از سر شوق است چرا که شهید همیشه زنده است و فقط در کنار ما نیستند و یاد و خاطرات آنان همیشه در دلمان زنده است.

پلاکاردهایی نیزبا مضمون شهید گمنام به وطن خوش آمدی، استخوان های شهید مردان خرد شد تا وطن بماند در میان شرکت کنندگان در این مراسم دیده می شد و برخی از آنان پیشانی بند مشکی با مضمون یا فاطمه الزهرا (س) بر سر خود بسته بودند.

میهمانی لاله ها امروز با حضور دانش آموزان و بسیجیان پرشور تر شده بود و یک دانش آموز که بخاطر سرمای هوا صورتش سرخ شده بود می گوید: شهیدان بخاطر وطن مان ایران جان خود را فدا کردند و امیدواریم امروز ما بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

همصدایی برای خواندن سرود کجایید ای شهیدان خدایی بلاجویان دشت کربلایی نیز میدان فاطمی را به عطر شهادت عطرآگین کرد و برخی چشم های منتظر به راه شهدای گمنام را نیز بیشتر گریان کرد.

چه زیباست زمانی که از شهید و شهادت گفته می شود و وقتی می بینی که مادران و پدران شهید و حتی آنهایی که شهیدی ندارند، چقدر برای ورود این شهدای گمنام اشک بر گونه روان می سازند و چه احساس عجیبی داشتند که پیکر این شهدا را زیارت می کنند.

آیین تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تهران روز چهارشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان در میدان فاطمی از محل مسجد نور برگزار شد تا در محل فاطمیه بزرگ تهران به خاک سپرده شوند.

یکی از این شهدای گمنام 17 ساله و محل شهادتش منطقه مجنون، دیگر شهید گمنام 20 ساله در سال 67 در منطقه ذبدات و سومین شهید گمنام 33 ساله در منطقه ام الرصاص در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیده اند.

کد خبر 288984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha