همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیأن دولت گفت: موضوع بورسیه‌ها رها نشده و تا پایان امسال بررسی‌ها تمام و نتیجه آن اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، دكتر محمد فرهادی در حاشیه جلسه هیات دولت در نشست خبری با خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا پیگیری بورسیه‌ها رها شده است، گفت: این موضوع رها نشده است؛ کمیته‌ای در اداره کل معاونت دانشجویی تشکیل شده بود و افرادی هم ناظر بودند و امیدواریم تا پایان سال قضیه بررسی وضعیت بورسیه‌ها تمام شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه عده‌ای از کسانی که در این زمینه اعتراضاتی داشتند تعیین تکلیف شدند و به اعتراضات آنان رسیدگی شده است، گفت: امیدوار هستیم تا پایان سال وضعیت همه بورسیه‌ها تعیین تکلیف شود. 3 شرط سن، عدم اشتغال و کارمند دولت بودن و معدل را برای بورسیه در نظر گرفته‌ایم و کمیته‌ای آنها را بررسی می‌کند.

وي درباره تعیین سرپرستان‌ دانشگاه‌ها اظهار داشت: تقریباً از مدتی که بر مسند وزارت حضور یافتم، حدود 32 و 33 سرپرست دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردم اما با توجه به اینکه دستورات کار شورا زیاد است و مبانی و موضوعات وقت‌گیر هستند، در جلسات اخير مسائل اجتماعی مطرح شد و هنوز هم ادامه دارد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: تعیین رئیس‌ دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه تهران در دستور کار جلسه اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي بود اما فرصت نشد مورد بررسي قرار گيرد.

فرهادي در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای مربوط به دانشجویان ستاره‌دار در زمان سرپرستي جعفر توفیقی در وزارت علوم، یادآور شد: کمیته‌ای به شکل رسمی مربوط به دانشجویان ستاره‌دار در زمان توفیقی و فرجی‌دانا وجود نداشته و پیگیری‌ها از طریق وزارتخانه با مراجع ذیربط انجام می‌شده و اگر دانشجویان مشکلی نداشتند به دانشگاه معرفی می‌شدند و این ارتباط و همکاری همچنان وجود دارد.

وی تصریح کرد: تعداد این دانشجویان بسیار کم شده و برای پذیرش در سال جاری نیز این موضوع در دست بررسی است تا نسبت به آنها نظر داده شود اما کمیته رسمی وجود نداشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص بودجه دانشگاه‌ها نیز گفت: با همه مشکلات جلسه مشترک برگزار شد و تا صد درصد بودجه دستگاه‌ها تخفیف داده شده است که تا آخر سال ارائه می‌شود؛ در سال 91 و اوایل سال 92 این امر به خوبی صورت نمی‌گرفت و از دانشگاه‌ها به جاهای دیگر می‌دادند و امیدواریم که بودجه نیز پرداخت شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامي، اظهار داشت: در مورد شهریه دانشگاه آزاد، شورای هیئت امنای این دانشگاه تصمیم می‌گیرد و فکر می‌کنم در حد تورم این شهریه اضافه شده است. البته تا آنجایی که  می‌دانم شهریه ثابت زیاد نشده و تنها به شهریه واحدهای درسی اضافه شده است.

کد خبر 288999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha