همشهری آنلاین: نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن صبح روز پنجشنبه ۱۴ اسفند، آزاد شد و به ایران بازگشت.

نیکبخت

به گزارش ایسنا، نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن تیرماه سال 92 توسط گروههای تروریستی ربوده شده بود که پس از رهگیرهای اطلاعاتی محل اختفای وی شناسایی و با اقدامات خاص عملیاتی در یمن،‌ وی آزاد و به ایران بازگردانده شد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران این موفقیت سربازان گمنام امام زمان(عج) را به مقام معظم رهبری، مردم ایران و خانواده این دیپلمات ربوده شده تبریک گفت.

  • اولین اظهارنظر دیپلمات ربوده شده ایرانی پس از ورود به کشور

دیپلمات ربوده شده ایرانی در بدو ورود به کشور از تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) که زمینه آزادی وی را فراهم کردند، تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، نوراحمد نیکبخت پس از ورود به ایران در باند فرودگاه مهرآباد درباره چگونگی ربایشش توسط گروه‌های تروریستی اظهار کرد: در ماه رمضان سال 92 هنگام خروج از منزل که قصد عزیمت به محل کار را داشتم توسط گروه‌های ناشناس ربوده شدم و مدت 20 ماه و 2 روز در بند آنها بودم.

وی ادامه داد: کسی را ندیدم چراکه افراد مسلح و ناشناس بودند و حتی هویتشان را نمی‌دانم.

وی همچنین از این دوره به عنوان دوران سخت یاد کرد که در آن کوچکترین خبری از خانواده و اتفاقات جهان نداشته است.

نیکبخت در پایان از سربازان گمنام امام زمان(عج)، وزارت اطلاعات، رئیس‌جمهور و دوستان و همکاران خود در وزارت امور خارجه که زمینه آزادی او را فراهم کردند، تشکر و تقدیر کرد.

  • نوراحمد نیکبخت در عملیاتی مقتدرانه آزاد شد

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه از آزادی مقتدرانه دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا توسط یک کمیته ویژه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین امیرعبداللهیان با بیان این‌که «خوشحالیم که امروز در خدمت آقای نوراحمد نیکبخت دیپلمات آزاد شده ایران از صنعا هستیم» اظهار کرد: ایشان بیش از یک سال و نیم پیش توسط یک گروه تروریستی ربوده شدند که از همان ابتدا کمیته ویژه‌ای در وزارت خارجه به دستور وزیر تشکل شد و همه بخش‌های زیربط در این کمتیه فعال بودند.

وی همچنین به تیم ویژه‌ای که اخیرا در وزارت اطلاعات در جهت پیگیری این مساله تشکیل شد، اشاره کرد و گفت: این تیم در یک عملیات سخت و دشوار در یک منطقه خاص توانست مقتدرانه آقای نوراحمد نیکبخت را از چنگال تروریست‌ها خارج کند و خوشحالیم که امروز شاهد ورودشان به کشور بودیم.

وی همچنین این موفقیت را به مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، ملت ایران و سربازان گمنام امام زمان(عج) که با تلاش‌های خود شادی را برای ملت ایران و خانواده این دیپلمات به ارمغان آوردند، تبریک گفت.

  • وزیر اطلاعات: سختی‌ها را برای حفظ نظام به جان می‌خریم

وزیر اطلاعات گفت: وظیفه همه ما تامین سلامت و امنیت فرزندان‌مان است و با تمام توان به عنوان خدمتگزاران ملت و نظام از آن‌ها دفاع می‌کنیم.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمود علوی که ساعاتی بعد از به ثمر نشستن تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در آزادی نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا با وی در محل وزارت اطلاعات دیدار می‌کرد با بیان این مطلب از تحمل سختی‌ها در انجام وظیفه به عنوان فضیلتی خاص یاد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر انقلاب همیشه در حال نبرد اعم از سخت و نرم بوده و در این عرصه سختی کشیدن امری عادی است و همه سختی‌ها را به جان می‌خریم تا از نظام در مقابل دشمن حفاظت کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ نوراحمد نیکبخت که صبح امروز پس از 20 ماه و 2 روز توسط گروه‌های ناشناس در صنعا ربوده شده بود با تلاش سربازان گمنان امام زمان (عج) آزاد شد.

وی در بدو ورود به خاک ایران به همراه خانواده در وزارت اطلاعات حاضر شد تا بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در آزادی‌اش اعلام کند.

در جریان حضور نوراحمد نیکبخت در وزارت اطلاعات، علاوه بر اعضای خانواده این دیپلمات ایرانی، امیرعبداللهایان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه نیز حضور داشت.

دیپلمات آزاد شده از صنعا توسط خط پروازی مستقیم میان تهران - صنعا به تهران بازگشت.

کد خبر 289033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha