همشهری آنلاین: ستاره شناسان ستاره‌ای را با نام ام یو اس هفتصد و هشت (US ۷۰۸) رصد کرده‌اند که با سرعتی اعجاب آور از کهکشان راه شیری درحال عبور است.

ستاره‌

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از نشریه ساینس، استفان گیر (Stephan Geier) از دانشمندان رصدخانه اروپا درشیلی، گفت: این ستاره که دانشمندان نام یو اس هفتصد وهشت را برای آن انتخاب کرده‌اند تحت تاثیر انفجار ستاره خواهر خود با سرعت یک هزار و دویست کیلومتر بر ثانیه از کهکشان راه شیری درحال گذر است.

اوژن مانیه، استاد ستاره شناسی دانشگاه هاوایی نیز گفت: با چنین سرعتی می‌توان فاصله زمین تا ماه را درعرض پنج دقیقه طی کرد اما ستاره یو اس هفتصد وهشت با همین سرعت خارق العاده نیز بیست و پنج میلیون سال زمان نیاز دارد تا کهکشان ما را پشت سر بگذارد.

یو اس هفتصد وهشت اولین ستاره کشف شده ای نیست که با سرعتی بسیار بالا مسیر کهکشان راه شیری را طی می‌کند اما اولین ستاره ای است که نیروی جلوبرنده خود را یک ابرنواختر گرفته است. بیست ستاره دیگری که با سرعت زیاد درحال عبور از مسیر کهکشان راه شیری رصد شده بودند به احتمال زیاد در سیاه چاله عظیمی در مرکز راه شیری گرفتار شده‌اند.