همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی، کار اوقاف را در برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قران کریم پسنده خواند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما (واحد مرکزي خبر) علي لاريجاني امروز در بوستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع شرکت کنندگان در آزمون حفظ کل قرآن کريم افزود: تربيت حافظان قرآن کاري پسنده و در جهت ترويج معارف قرآني و اجراي آن براي نظام ارزشمند و کار پايه‌اي است.

وي با بيان اينکه کارهاي فرهنگي مراتب مختلفي دارد که بالاترين آن معرفت قرآني است خطاب به شرکت کنندگان در اين طرح گفت: کار شما بهترين انتخاب است چون پشتوانه مهم تر از قرآن نداريم.

لاريجاني افزود: مجلس شوراي اسلامي حتما پشتيبان اين حرکت در برنامه 5 ساله و بودجه سالانه خواهد بود و حمايت‌هاي براي سال آينده از همه موسسات قرآني خواهيم داشت.

در اين مراسم همچنين حجت الاسلام والمسلمين محمدي رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور گفت: تاکنون با اجراي اين طرح 5 هزار و 800 نفر مربي در کشور تربيت شده اند و 102 دوره هم تاکنون در قم برگزار شده است.

حجت الاسلام حسيني مقدم مديرکل اوقاف و امورخيريه قم هم گفت: اجراي اين طرح پيرو منويات رهبر معظم انقلاب براي تربيت حافظان قرآن در کشور است که سهم استان قم امسال 5 هزار نفر است که امروز 3 هزار نفر شامل خواهران و برادران آزمون دادند.

امروز همچنين همايش سالروز تأسيس کانون هاي فرهنگي مساجد با حضور رييس مجلس برگزار شد.

مراسم آغاز مرحله اول عمليات اجرايي درخت کاري در بوستان ثامن الائمه (ع) و آغاز ساخت يک طرح عمراني از برنامه هاي رييس مجلس به قم است .

ساخت پارک جنگلي 430 هکتاري ثامن الائمه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به قم است که مرحله اول آن امروز با غرس 49 هزار نهال آغاز مي شود.

قرار است اين بوستان در کيلومتر 2 آزادراه قم- گرمسار ساخته شود.

کد خبر 289082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha