همشهری آنلاین: آیت‌الله امامی کاشانی در پانزدهم اسفند در نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا گفت: این سخنان پریشان و یاوه است.

kashani

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امام جمعه موقت تهران افزود: این که می‌گویند ایران خطر است؛ ایران در 36 سال پس از انقلاب برای هیچ کشوری خطر نبوده و به هیچ کشوری حمله نکرده است.

وی اضافه کرد: ایران برپایه اسلام و ایمان حرکت می کند و رهبری آن بر عهده رهبری جامع الشرایط است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اتکای ایران بر عدل، ایمان و اسلام و از هرگونه ظلم و تعدی منزه است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به پنج به علاوه یک افزود: این که فکر می کنید اگر این توافق نشود مشکلی برای ایران ایجاد می شود خیالی بیهوده است.

وی اضافه کرد: ‌اگر ایران و1+5 به توافق برسد برد- برد است و اگر به توافق نرسیم ایران در این که به دنیا نشان داده است منطق درستی دارد برده و1+5 باخته است.

آیت الله امامی کاشانی افزود: منطق نظام جمهوری اسلامی ایران واضح است و می گوییم که از حقمان به هیچ وجه عقب نشینی نمی کنیم؛ ما ملتی منسجم هستیم و رهبری فقیه، شجاع و عادل داریم.

امام جمعه موقت تهران گفت: لایحه بودجه که دولت به مجلس داده و مجلس تصویب کرده است یک ریالش مبتنی بر این نیست که مذاکرات به نتیجه برسد.

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که اگر فکر می کنند که اگر توافقی نشود ایران در فشار است، تاکید کرد: این آرزویی است که آمریکا و عمالش و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به گور خواهند برد و ایران با عزت در حال پیشرفت است.

وی اضافه کرد: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد1+5 می بازد چون به دنیا نشان می دهد که اهل زور و سخن باطل و خوی استکباری است.

آیت الله امامی کاشانی گفت: نتیجه برد - برد به نفع طرفین و جهان است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: این جهان که نتانیاهو می گوید؛ ایران تهدیدی برای آن است، کجاست؟ به نظر ما؛ سردمداران کشورهای استکباری تهدیدی برای دنیا هستند زیرا ظلم ها و جنایت ها از آنان است.

امام جمعه موقت تهران گفت: آنها می خواهند با حرکتی که علیه اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام می کنند، اسلام هراسی ایجاد کنند اما بدانید که اکثر جمعیت جهان حرف و تبلیغ شما را نمی پذیرد.

وی اضافه کرد: شما کثیف ها و خائن هایی که سردمداران کشورهای استکباری هستید تهدیدی برای جهانید.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم به نحوه دریافت زکات در دوره حکومت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: پرداخت مالیات ضروریست، برخی فکر می کنند در فقه اسلامی فقط باید خمس و زکات داد.

وی با اشاره به اهمیت مالیات در اقتصاد مقاومتی افزود: برخی فکر می کنند چون در نظام شاه مالیات نمی دادند اکنون هم نباید مالیات بدهند اما در حکومت اسلامی این گونه نیست.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: جای تاسف است برخی که پول هم دارند خمس و زکات نمی دهند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به آیات روایات در اهمیت پرداخت صدقه و انفاق اشاره و اضافه کرد: در اموالمان حقی برای دیگران از جمله سائلان و محرومان است.

وی خاطر نشان کرد: با نزدیک شدن به شب عید باید به فکر محرومان باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه نخست با دعوت همگان به دوری از گناه و محرمات با بیان اینکه انسان مومن به دنبال نور حرکت می کند، گفت: راززندگی صدق و صداقت است و حرکت انسان مومن و صاحب فطرت پاک برای رسیدن به نوراصلی است که درقرآن به آن اشاره شده است.

امامی کاشانی افزود: ای انسان ، ای جوان تو که می توانی پرواز کنی و به اسمانهای هستی برسی و در مسیر زندگی به اخرین پله برسی ، چرا خودت را اسیر دروغ و حسد و خودبینی و مواد افیونی و فساد و فحشاء و قفس و در سطح حیوان نگداشته‌‌ای.

وی با بیان اینکه نماز جمعه نور است و باید از ان بهره گرفت و انسان پیوسته باید بدنبال قران و توجه به خدا باشد ، به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت : همین ایام فاطمیه نوری است که انسان باید بدنبال ان باشد تا خود را به نور و ارزشهای معنوی برساند .

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود : قران کریم می فرماید رسول الله(ص) اسوه حسنه است و امام زمان (عجج) می فرماید فاطمه مادرم برای من اسوه حسنه است یعنی من بدنبال زهرا (س) و تفکر او هستم اوکه تمام وجودش الهی است من هم مثل او هستم.

ایت الله امامی کاشانی گفت : همانگونه که اسوه حضرت امام زمان (عجج) حضرت فاطمه (س) است ، اسوه من و شما ، بانوان و دختران و پسران هم باید فاطمه (س) باشد.

وی افزود : فاطمه (س) ما را در مسیر نور می برد ، نور عفت و فاطمه باید الگوی همه ما هم مرد و هم زن باشد و مردان راضی نشوند که همسرانشان از نظر عفت ضعیف باشند ، جوانان ما از این ایام

  • فاطمیه باید از حضرت فاطمه (س) درس بگیرند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت : بدنبال نور و معارف اسلام بروید ، اینگونه که در خیابانها و در میان مردم ظاهر می شوند که متاسفانه اسم ان را حجاب اسلامی می گذارند فاطمه (س) نمی پذیرد و باید خودمان را با فاطمه (س) تطبیق دهیم.

  • مذاکرات در بودجه بی تاثیر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تشریح لایحه بودجه سال 94 گفت : این بودجه به گونه ای است که مذاکرات هسته ای در آن تاثیری ندارد.

کد خبر 289083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha