جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فدریکا موگرینی، مسئول سیاست ‌خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه پس از پایان یافتن دور دیگری از مذاکرات میان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ بر سر برنامه هسته‌ای تهران گفت: دستیابی به یک «توافق خوب» نزدیک است.

موگرینی: توافق خوب با ایران نزدیک است

به گزارش پرس تي وي، این مقام اتحاديه اروپا خطاب به نمایندگان اروپایی که در ریگا محل ملاقات وزیران خارجه اروپا جمع شده بودند، گفت :«باورم این است قرار دادی خوب در دسترس است.»

موگرینی افزود: «من معتقدم هیچ توافقی به جز آنکه به یک توافق خوب منتهی شود، وجود ندارد.»

وی در سخنانی که ظاهرا به رژیم اسرائیل اشاره داشت، افزود: «این چیزی است که ما باید به عنوان پیامی به تمامی دوستان و شرکای اروپایی مان انتقال دهیم»

موگرینی خاطر نشان کرد دستیابی به نتیجه ای موفقیت آمیز اکنون بیشتر از مذاکراتی فنی به اراده سیاسی بستگی دارد. وی همچنین از وجود برخی از پیشرفت ها در مذاکرات خبر داد.

همچنین دفتر موگرینی در بیانیه ای اعلام کرد: « این دیدارها سازنده و مفید بودند. برخی ازپیشرفت ها حاصل شده و درباره برخی از مسایل درک بهتری به دست آمده است.»

این بیانیه افزود: « طرفین به تلاش برای رفع شکاف های موجود ادامه خواهند داد و به زودی دیدار خواهند کرد.»

مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و کشورهای گروه 1+5 روز پنجشنبه در شهر مونترو سوئیس برگزار شد.

همچنین وزرای خارجه ایران و آمریکا به مدت سه روز در مونترو پیرامون سازوکارهای یک توافق جامع بر سر برنامه هسته ای ایران به رایزنی و گفتگو پرداختند.

دراین دور از مذاکرات علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزیران و هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز حسین فریدون، دستیار ویژه رئیس جمهورحضور داشتند.

قرار است دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ۲۴ اسفند برگزار شود.

کد خبر 289100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha