همشهری آنلاین: بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک از وارد شدن تعطیلی دو عید فطر و قربان به تقویم مدارس دولتی این شهر خبر داد.

به گزارش ایکنا، مدارس دولتی شهر نیویورک از این پس به مناسبت دو عید بزرگ اسلامی تعطیل خواهند بود. «بیل دی بلاسیو»، شهردار نیویورک، در این باره گفت: تمامی مدارس دولتی شهر نیویورک از آغاز سال تحصیلی 2015 ـ 2016 میلادی در عید فطر و عيد قربان تعطیل خواهد بود.

وی که در مدرسه‌ای در منطقه «بروکلین» در شهر نیویورک سخن می‌گفت، افزود: تعطیلی اعیاد فطر و قربان در مدارس دولتی از جمله وعده‌های انتخاباتی وی بوده است.

شهردار نیویورک در این رابطه گفت: خانواده‌های مسلمان از این پس ناچار نیستند بین گرامیداشت عید خود و یا حضور در مدرسه، یکی را انتخاب کنند.

این اقدام با هدف تغییر رویکرد مقامات شهر نیویورک نسبت به مسلمانان انجام می‌گیرد. گفتنی است، مدارس دولتی نیویورک در حال حاضر در روزهای عید مذهبی مسیحیان و یهودیان تعطیل هستند. پیش از این نیز برخی مناطق در ورمونت، ماساچوست و نیوجرسی اعیاد مسلمانان را تعطیل اعلام کرده‌اند.

آمارها نشان‌دهنده آن است که بین 600 هزار تا یک میلیون مسلمان در نیویورک زندگی می‌کنند. همچنین 10 درصد دانش‌آموزان مدارس دولتی این شهر مسلمان هستند. فعالان اسلامی این شهر در سال 2009 درخواست تعطیلی اعیاد قربان و فطر را به شهردار وقت نیویورک مایکل بلومبرگ ارائه داده بودند که با مخالفت وی واقع شده بود.

کد خبر 289127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha