یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس انجمن فوق تخصصی عفونی کودکان با بیان این مطلب که مصرف غذاهای سنگین و ناسالم هنگام مسافرت، یکی از عوامل مسومیت در کودکان است، گفت: اگر کودکی زمینه بیماری‌هایی مانند آسم، سینوزیت یا کم خونی را داشته باشد، در زمان مسافرت بسیار سریع‌تر و شدیدتر از دیگر کودکان آسیب می‌بیند.

travel

به گزارش ايسنا، دکتر محمدرضا بلورساز در اين باره افزود: مصرف غذاهای حجیم، چرب و سنگین می‌تواند در طول سفر موجب تهوع و استفراغ کودکان شود. به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از بروز بیماری، بیشتر از میوه‌، سبزی‌ها و غذاهای سبک استفاده شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در رستوران‌های بین راهی رعایت نکات بهداشتی حائز اهمیت است، یادآور شد: در هنگام مسافرت از خوردن غذاهای بین راه و رستوران‌های جاده‌ای خودداری شود؛ چرا که باعث بروز مسمومیت کودک می‌شود. همچنین بهتر است در رستوران از مواد غذایی پخته نشده مثل سالاد و سبزی استفاده نشود.

بلورساز یادآور شد: کودکان باید از خوردن غذاهای اضافی و آجیل و تنقلات خودداری کنند؛ چرا که مصرف زیاد آن ممکن است به دستگاه گوارش کودک آسیب رساند که حتی در موارد شدیدتر خطر نیاز فوری به جراحی را درپی داشته باشد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی، آسم و آلرژی با تاکید بر اینکه با بروز اسهال و استفراغ در کودک حتما باید به پزشک مراجعه شود، در پایان افزود: خانواده‌ها باید از نظر فیزیکی، محیطی و مصرف غذا در سفرهای نوروزی مراقب فرزند خود در تمام سنین از شیرخوارگی تا جوانی باشند تا کمتر آسیب بیند و بیمار نشود و بتوانند تعطیلات خوبی داشته باشند.

کد خبر 290199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha