همشهری آنلاین: نخست وزیر تونس در سخنانی که چهارشنبه شب از شبکه اول رسمی تلویزیون این کشور پخش شد اعلام کرد، علاوه بر دو تروریست کشته شده در عملیات گروگانگیری موزه باردو تونس ۳ نفر دیگر نیز در این اقدام تروریستی دخیل هستند.

تونس

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین حبیب الصید در این اظهارات افزود: دو تروریست به دست نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند و سه نفر دیگر نیز در این عملیات دست داشتند که نیروهای امنیتی این کشور در حال پیگرد آنها هستند.

الصید افزود: این عملیات تروریستی مذبوحانه بخش گردشگری تونس را هدف قرار داده بود.

نخست وزیر تونس از همه تونسی ها خواست تا در مقابله با تروریسم یکپارچه و متحد باشند.

روز چهارشنبه در جریان حمله مهاجمان مسلح به موزه ملی باردو در کنار ساختمان مجلس این کشور در پایتخت، 21 تن کشته شدند.

به گزارش منابع خبری ازشهر تونس، الصید افزود که از این تعداد 17 تن گردشگرانی از کشورهای لهستان، اسپانیا، آلمان و ایتالیا بودند.

همچنین یک افسر پلیس و یک غیرنظامی تونسی و 2 فرد مسلح از 5 مهاجم نیز کشته شده اند.

از سوی دیگر وزارت کشور تونس اعلام کرد که گارد ملی و نیروی مبارزه با تروریسم این کشور طی 48 ساعت گذشته 10 تروریست را که قصد داشتند از طریق استان مدنین وارد خاک لیبی شوند و به تروریست ها بپیوندند، دستگیر کرده است.

ارتش تونس در مرزهای الجزایر و در ارتفاعات الشعانبی در استان القصرین در حال مبارزه با گروه های تروریستی - تکفیری است و این گروه ها شماری از نیروهای پلیس، ارتش و سیاستمداران تونسی را ترور کرده اند و در این راستا تونس از الجزایر برای نابود کردن این گروه ها درخواست کمک کرده است.

گروهک عقبه بن نافع که یک گروهک تروریستی - تکفیری وابسته به شبکه القاعده است، مهمترین گروهک تروریستی فعال در تونس است.

این گروهک در کوه های الشعانبی پناه گرفته و طی سه سال گذشته حملات زیادی به نیروهای نظامی و امنیتی تونس داشته است.

همچنین گروهک موسوم به انصار الشریعه نیز که سیف الله بن حسین ملقب به ابوعیاض آن را پایه گذاری کرده، در تونس فعال است و بر اساس اعلام دستگاه های امنیتی این کشور، این گروه در قتل شکری بلعید و محمد البراهمی از جمله مخالفان سیاسی دولت وقت تونس، دست داشته است.

منطقه مرزی مشترک میان شمال غرب لیبی و جنوب غرب تونس و جنوب شرق الجزایر یک مثلث را تشکیل می دهد که محل رفت و آمد عناصر گروهک های تروریستی و نقل و انتقال سلاح میان این سه کشور به شمار می رود و همین امر باعث شده تا الجزایر تدابیر امنیتی خود را در این منطقه تشدید کند.

کد خبر 290333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha