همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت در سال جدید، همگان را به تلاش در مسیر تحقق عینی خواست رهبر معظم انقلاب فرا خواند و گفت: این شعار نباید تنها روی کاغذها و تابلوها بماند بلکه تلاش‌ها باید برای تحقق عینی آن متمرکز شود.

هیات دولت

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی چهارشنبه ( 5 فروردين) در نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید با یادآوری این که با نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال 94 با تقویت بیش از پیش روحیه وحدت ، برادری و همدلی آغاز شد و ان شاء الله این شعار، شعاری دائمی خواهد شد، اظهارداشت: میان دولت به معنای عام و مردم به عنوان صاحبان کشور و کسانی که همه اختیارات مسئولان با امضا و رای آنان شکل گرفته است باید همیشه همدلی و همزبانی وجود داشته باشد.

وی با تسلیت مجدد شهادت مظلومه اهل بیت حضرت فاطمه زهرا (س) و با تاکید بر این که همزبانی باید از همدلی نشات بگیرد، تصریح کرد: ما می‌خواهیم در سراسر کشور اول همدلی بوجود بیاید که البته ساده نیست و باید همه تلاش کنیم و وقتی اهداف، آرمان‌ها و مقصد همگان، منافع ملی، آرمان‌ها، ارزش‌ها، پیشرفت، معنویت، اسلام، اخلاق و رونق اقتصادی شد، به طور طبیعی همدلی ایجاد می‌شود و بعد همزبانی هم می آید.

روحانی، نقد دلسوزانه را نیز نوعی حمایت دانست و اظهارداشت: کسی که برای اصلاح و بهتر شدن امور نقد می‌کند، نوعی حمایت و تقویت است و باید نصیحت با دلسوزی و برای تقویت امور باشد چرا که بدون اینها نصحیت و نقد معنا ندارد.

وی با مرور مسایل در سال 93 گفت: در سال گذشته تحریم‌ها ادامه یافت، بهای نفت سیر نزولی خود را ادامه داد و منطقه نیز شاهد ناامنی بود اما با وجود این مشکلات، آمارها در کشور دلگرم کننده است. بودجه جاری کشور رشد 20 درصدی و بودجه عمرانی نیز رشد 34 درصدی داشته که معنای آن این است که کارگزاران و خادمان مردم برای عبور از مشکلات، تلاش فوق العاده‌ای کردند و نتیجه این تلاش‌ها که با پشتوانه مستحکم مردم و حضور کارآفرینان در صحنه انجام گرفت، آرامش نسبی بویژه در اقتصاد بود.

رئیس جمهوری با مقایسه تورم سالیانه 14 و 8 و تورم نقطه به نقطه 14 و 2 و تورم 6 دهم درصدی اسفندماه با تورم 34 و 7 درصدی سال 92 ، افزود: این ارقام قابل قبول است و نشان همدلی، همزبانی، همفکری و همکاری در کشور است و امسال این روند با تاکید مقام معظم رهبری بهتر نیز خواهد شد.

روحانی، سال جدید را سال رونق تولید عنوان و خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم که شاهد یک رونق در بخش تولید باشیم و بتوانیم در کنار تولید، برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم. بحث رونق تولید، اشتغال و صادرات غیر نفتی، سه محور اصلی در موضوع اقتصاد است که امسال باید با جدیت بیشتری دنبال شوند.

وی همچنین در عرصه سیاسی به موضوع انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سال جاری اشاره کرد و گفت: هم باید با همدلی و همزبانی، شاهد برگزاری انتخابات بسیار خوبی برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باشیم انتخاباتی با حضور و مشارکت گسترده مردم و همه جناح‌های سیاسی که قانون اساسی را قبول دارند؛ انتخاباتی که موجب مباهات و فخر ما در سراسر دنیا شود.

رئیس جمهوری همچنین به کاهش آمار تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و یادآور شد: از این کاهش آمار تصادفات خوشحالیم اما باز هم باید مراعات بیشتری کنیم و مردم با نشاط کامل به سر کار و فعالیت خود برگردند و همدلی و همزبانی را فقط در صحنه سیاست نبینیم بلکه این همدلی باید بین اقوام، خانواده‌ها و مخصوصا در استحکام بنیان خانواده‌ها دیده شود.

روحانی همچنین با تاکید بر این که دولت در سال جاری نیز به تلاش‌هایش در عرصه‌های سلامت و بیمه و کمک به نیازمندان ادامه می‌دهد، گفت: باید سال 94 را با نشاط، تلاش، همدلی و همزبانی بیشتر برای رونق اقتصادی و بهبود زندگی مادی و معنوی مردم آغاز کنیم.

کد خبر 290559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha