همشهری آنلاین: درحالی که عربستان و چند کشور عملیاتی نظامی در یمن را از چهارشنبه آغاز کرده‌اند، انفجارهای شدید شامگاه پنجشنبه صنعا پایتخت این کشور را لرزاند.

Yemen

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، همچنین صدای شلیک دفاع ضدهوایی در واکنش به حملات شنیده شد. شاهدان از حمله به پایگاه الاستقبال در ورودی غربی صنعا خبردادند.

شاهدان از حمله به یک پایگاه نظامی در شمال صنعا خبر دادند که تحت فرماندهی احمد علی صالح پسر علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق یمن بود.به گفته منابع نظامی درجنوب یمن که انصارالله وهم پیمانانشان درحال پیشروی بودند، پایگاه هوایی العند هدف دو مورد حمله هوایی قرار گرفت. نیروهای انصارالله روز چهارشنبه کنترل این پایگاه را در اختیار گرفته بودند.

Yemen

ساکنان محلی نیز از هدف قرار گرفتن پایگاه نیروهای ویژه وابسته به جنبش انصارالله در منطقه قطابه در120 کیلومتری شمال عدن، خبر دادند.

شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: 15 نفر در حمله هوایی سعودی - آمریکایی به بازار البقع در صعده شهید یا زخمی شدند.

جنگنده‌ها مواضع نظامی ارتش یمن در صعده، لحج، پایگاه نظامی طارق در تعز و مناطق مرزی بین یمن و عربستان را بمباران کردند. شاهدان گفتند دهها غیرنظامی در شمال صنعاء در حمله جنگنده‌ها به ساختمانهای مسکونی زخمی شدند.مقامات دولتی از پرسنل پزشکی خواستند به بیمارستانهای صنعاء بروند.

رسانه‌ها نیز در این حملات هدف قرار گرفتند و سه شبکه تلویزیونی رسمی یمن به نامهای یمن ، سبأ و ایمان قطع شده است.

ریاض اعلام کرده است عملیات عاصفه الحزم ( طوفان قاطعیت) تا تحقق اهدافش ادامه خواهد یافت. سرتیپ احمد عسیری سخنگوی نیروهای مسلح عربستان وجود طرحهایی برای عملیات زمینی را تکذیب کرد.


این در حالی است که منابع نزدیک به عبدربه منصور هادی اعلام کردند سه تا پنج هزار نیروی وابسته به ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی طی سه روز آینده وارد عدن خواهند شد.


به گزارش المحیط، این منابع هدف از ورود این نیروها را به عدن فراهم کردن امکان بازگشت رئیس جمهور مستعفی یمن به این شهر اعلام کردند.

کد خبر 290641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha