همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفتگو کرد و در این مکالمه تلفنی آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای و همکاری های دوکشور مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

rouhani tel

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این گفتگو با تبیین مواضع كشورمان درخصوص مذاكرات هسته‌ای اظهارداشت: به روزهای حساسی رسیده‌ایم. ایران انعطاف لازم را درمذاكرات به عمل آورده و اكنون نوبت طرف مقابل است كه قدم‌های نهایی را بردارد.

رییس جمهور كشورمان افزود: برداشته شدن تحریم‌ها نكته اساسی این توافق خواهد بود؛ چراكه هدف اساسی از این توافق ایجاد اعتماد بین دو طرف است.

دكتر روحانی ادامه داد: ما همواره در پی توافق برد- برد بوده‌ایم و این به نفع همه خواهد بود.

رییس جمهور درخصوص روابط دو كشور نیز با تاكید بر روابط تاریخی و سنتی ایران و آلمان و این ضرورت كه كاهش همكاری‌ها در سالهای اخیر در روابط می‌بایست جبران شود، اظهار امیدواری نمود كه در شرایط جدید شاهد تحرك مناسب برای همكاری و ارتقای روابط باشیم.

صدراعظم آلمان نیز با تسلیت درگذشت والده گرامی رییس جمهور كشورمان و ضمن اشاره به علاقمندی كشورش به توسعه روابط فیمابین و تایید ضرورت این امر، به موضوع مذاكرات هسته‌ای پرداخت و با اظهارخرسندی از روند مذاكرات و تكامل آن گفت: آلمان پشتیبانی سازنده ازاین مذاكرات خواهد كرد؛ زیرا ازبین رفتن تردید نسبت به برنامه هسته ای ایران به نفع همه خواهد بود.

آنگلا مركل با تایید نظرات رییس جمهور كشورمان درخصوص تحریم ها افزود: ما هم معتقدیم كه باید تحریم برداشته شود. ما علاقمندیم در آغاز سال نو ایرانی، شاهد توافق جامع باشیم و اطمینان می دهم كه آلمان هم تلاش خود را دراین زمینه به كار خواهد گرفت.

دراین مكالمه تلفنی كه پس از بازگشت صدراعظم آلمان از فرانسه درپی حادثه سقوط هواپیمای آلمانی صورت گرفته بود، دكتر روحانی مجددا این حادثه را به ایشان و ملت آلمان تسلیت گفت.

کد خبر 290725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha