چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: توفان در استان قزوین خساراتی به بار آورد و از جمله در جریان سیل و توفان در شهر اسفرورین ۷۷ نفر مجروح شدند و توفان در تاکستان منجر به جراحت ۸۶ نفر شد.

توفان قزوین

به گزارش ايرنا، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که 77 نفر در جریان سیل و توفان شب گذشته ( يازده فروردين) در شهر اسفرورین در استان قزوین زخمی شده‌اند.

ناصر چرخساز با اعلام این مطلب افزود که 21 نفر از زخمی‌ها در بیمارستان بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که برخی از خانه‌ها در روستاهایی مانند لوشکان، ناصر آباد و اکبر آباد تا 100 درصد آسیب دیده‌اند و زیرساخت آنها نیز مانند آب، برق و گاز قطع شده و دست اندرکاران در حال رسیدگی به مشکلات مردم هستند.

اسفرورین شهری در مرکز دشت قزوین و در فاصله ۶۲ کلیومتری از مرکز استان واقع شده است که از نظر آب و هوایی نسبتاً سردسیر و پربارش است و در پیرامون آن زمین‌های کشاورزی وجود دارد که بیشتر تاکستان‌های انگور و جنگل‌های میوه هستند. در باختر این شهر کوه‌های رامند و سیاه کوه واقع شده و رودخانهٔ خررود از آن منطقه می‌گذرد.

از سوي ديگر، با اعلام آمار جدید، تعداد مجروحان و مصدومان توفان شهرستان تاکستان به 86 تن رسید.

ایرج حیدری فرماندار تاکستان با بیان اینکه پیش از این آمار مصدومان 20 تن بود، افزود: 68 تن از آسیب دیدگان توفان تاکستان به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی اضافه کرد: 17 تن از مصدومان این حادثه نیز در مراکز درمانی تاکستان بستری و یک تن نیز برای درمان به قزوین اعزام شد.

فرماندار تاکستان، علت بیشتر مصدومیت‌ها در این حادثه را ریزش آوار منازل فرسوده خواند و گفت: هم اکنون با کمک نیروهای امدادی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج شرایط این شهرستان عادی است.

حیدری با اشاره به قطعی برق در برخی مناطق شهر دانسفهان در پی‌توفان عصر دوشنبه (10 فروردين) گفت: پست 63کیلوواتی برق این شهر دچار آسیب دیدگی شده است و هم اکنون با حضور نیروهای بخش فوریت شرکت توزیع برق برای رفع این مشکل تلاش می شود.

وی با اشاره به قطعی برق در شش روستای شهرستان تاکستان به دلیل وقوع توفان و باد شدید، افزود: برق چهار روستا وصل شده، اما به دلیل شدت آسیب دیدگی به زیرساخت‌ها برق روستاهای یاری‌آباد و لوشکان هنوز وصل نشده است.

فرماندار تاکستان گفت: با هماهنگی نیروهای امدادی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج حادثه دیدگان در این دو روستا به طور موقت در مکان های مناسب اسکان داده شده‌اند.

شهرستان تاکستان به مرکزیت تاکستان دارای 172هزار نفر جمعیت است و در غرب استان قزوین قرار دارد.

تاکستان یکی از مناطق بادخیز کشور به شمار می‌رود به طوری که بزرگترین نیروگاه بادی خاورمیانه در این شهرستان احداث شده است.

کد خبر 290920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha