یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

وزیر بهداشت جلوگیری از اجحاف در حق مردم در هزینه‌های درمانی و سودجویی در سال۹۴ را از اولویت‌های امسال اعلام کرد و گفت: لازم است‌ خدمات بهداشتی و درمانی در سال۹۴ با کیفیت بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد و اشکالات و نقایص کار برطرف شود.

پیشگیری از سودجویی در حوزه درمان

دكتر سيدحسن هاشمي با اعلام تجميع بيمه‌ها و ارزشمند شدن برگه‌هاي دفترچه‌هاي بيمه به‌عنوان ضرورت‌هايي كه بايد در سال جديد عملياتي شوند، ادامه نظارت بر تعرفه‌ها و سلامت را يكي از اولويت‌هاي مهم در كنار امنيت بيان كرد و گفت: سلامت هزينه بر است و اين هزينه به معني هدر دادن سرمايه و پول نيست. سلامت يكي از اولويت‌هاي مهم در كنار امنيت و حتي مهم‌تر از امنيت است و سرمايه‌گذاري در ‌بخش سلامت موجب پايداري در اقتصاد و امنيت مي‌شود.

وي گفت: لازم است اقدامات سال۹۳ در سال جديد با خطاي كمتري ادامه يابد. توجه به بهداشت محيط و مواد مصرفي در مراكز عرضه مواد غذايي از ماموريت‌هاي مهم در حوزه بهداشت در سال94 است.

وزير بهداشت همچنين با تأكيد بر ضرورت ساخت بيمارستان منطبق با استاندارد جهاني افزود: در حال حاضر معماري و ساخت‌وساز بيمارستان به‌صورت سنتي است كه لازم است به‌منظور افزايش ميزان رضايتمندي بيماران، ساخت‌وساز بيمارستان‌ها از حالت سنتي به استاندارد جهاني تغيير شكل يابد. ارتقا‌ و گسترش اورژانس بيمارستاني و افزايش تخت‌هاي CCU و ICU از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين وزارتخانه در سال۹۴ است كه اميدواريم با همكاري نهادها و بخش خصوصي بتوانيم فعاليت تعداد قابل‌توجهي تخت را شروع كنيم.

وزير بهداشت همچنين با ابراز اميدواري براي محقق‌كردن تصميمات و سياست‌هاي اخذشده در حوزه ناباروري، اعصاب و روان و بيماران صعب‌العلاج در سال۹۴، افزود: يكي از علاقه‌مندي‌هاي مهم ما بحث بيماري‌هاي صعب‌العلاج و نابارور بود كه دوست داشتيم كمك بيشتري در اين دو حوزه صورت گيرد، اما به‌دليل محدوديت منابع نتوانستيم اين امر را محقق كنيم. اميدواريم در سال94 گشايشي در اين حوزه انجام بشود و بتوانيم در حوزه ناباروري صندوقي با حجم پولي مناسب ايجاد كنيم تا افرادي كه به‌دليل هزينه‌هاي بالاي درمان ناباروري به‌دنبال درمان نمي‌روند، از اين صندوق استفاده كنند. هاشمي، بر تحت پوشش بيمه قرار دادن داروهاي بيماري‌هاي مزمن اعصاب و روان تأكيد كرد و گفت: لازم است افرادي را مجاب به سرمايه‌گذاري در اين حوزه كنيم و از خيرين مي‌خواهيم تا در اين راستا به دولت كمك كنند.

هاشمي ابراز اميدواري كرد كه در سال‌هاي پيش رو آرزوهايش براي حوزه سلامت محقق شود و‌ سهم حوزه سلامت از توليد ناخالص ملي‌ افزايش يابد. بايد زمينه‌هايي فراهم مي‌شد كه اين موضوع در بودجه94 عملياتي شود، اما حتما محدوديت‌هايي وجود داشته كه چنين اتفاقي نيفتاده است. بي‌ترديد اين امر بايد در سال‌هاي بعد محقق شود.

کد خبر 291217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha