دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در یک دیدار رسمی که فردا-سه شنبه؛ ۲۵ فروردین- انجام می‌شود، با سران اسپانیا مذاکره خواهد کرد و در نشستی با سفیران خارجی مقیم مادرید سخنرانی خواهد کرد.

ظریف

به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید در این باره اعلام کرد: رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در جریان این سفر با ماریانو راخوی نخست وزیر، خوسه مانوئل گارسیا مارگالو وزیر امور خارجه، خسوس ماریا پوسادا رئیس کنگره نمایندگان و لوییس گیندوس وزیر اقتصاد دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

این سفر که اولین دیدار اروپایی محمد جواد ظریف پس از مذاکرات نفس گیر در سوییس در مورد برنامه هسته‌ای ایران است، اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

وزیر خارجه ایران در جریان این سفر نشستی در خانه آمریکا با نخبگان سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و سفرای خارجی مقیم مادرید خواهد داشت.

یک دیپلمات ایرانی با اشاره به عمق تاریخی روابط دوستانه میان ایران و اسپانیا که قدمتی ۶۰۰ ساله دارد و با یادآوری دیدگاه مثبت مردم ایران نسبت به تاریخ، فرهنگ و مردم اسپانیا بر این باور است که مناسبات دو کشور در دوران مابعد تحریم در همه حوزه‌های متحول خواهد شد زیرا اسپانیا در سیاست اروپایی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

اسپانیا از ژانویه گذشته برای یک دوره دوساله به عضویت غیردائم شورای امنیت درآمده است و ریاست کمیته نظارت بر تحریم‌های ایران را بر عهده گرفته است.

کد خبر 292030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha