دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس اتحادیه چای‌کاران گفت: با توجه به تعریف کارشناسی چای، عطر و طعم این محصول باید طبیعی باشد لذا کیفیت چای طعم‌دار به هیچ عنوان مورد تایید نیست و چای طعم‌دار سلامت کافی را ندارد.

چای طعم‌دار زیر ذره‌بین کیفیت

ایرج هوسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اضافه کردن افزودنی‌هایی همچون لیمو و گیلاس و غیره نمی‌تواند کیفیت چای را مانند همان ابتدا حفظ کند.

وی ادامه داد: چای طبیعی ایرانی به هیچ عنوان قابل قیاس با چای‌های طعم‌دار خارجی نیست و باید این نکته را در نظر گرفت که چای طعم‌دار سلامت کافی ندارد.

افزایش 50 درصدی تولید چای در سال جاری

رییس اتحادیه چای‌کاران با اشاره به ارائه تسهیلات دولت به چای‌کاران گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود تولید چای امسال 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

هوسمی میزان تولید چای خشک را در سال گذشته 12 هزار تن عنوان و اظهار کرد: برنامه‌هایی برای افزایش تولید و کیفیت این محصول در نظر گرفته‌ایم.

ارائه تسهیلات به چای‌کاران

وی با اشاره به تسهیلات دریافتی چای‌کاران گفت: سال گذشته برای هرس کف‌بر پنج میلیون تومان و برای هرس کمربر دو میلیون تومان تسهیلات در هر هکتار در نظر گرفته شد.

رییس اتحادیه چایکاران ادامه داد: این میزان به تمام چایکارانی که کار خود را آغاز کرده‌اند پرداخت می‌شود.

قاچاق جای صادرات چای را گرفته است

هوسمی با بیان اینکه هیچ‌گونه صادراتی در زمینه چای صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: قاچاق در چای باعث شده که نقش صادرات در این حوزه کمرنگ شود.

وی در خصوص نرخ خرید تضمینی چای گفت: هر کیلوگرم چای درجه یک در سال گذشته 2200 تومان و هر کیلوگرم چای درجه دو 1200 تومان فروخته می‌شد که امسال این میزان 21 درصد افزایش یافته است.

کد خبر 292052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha