خسرو خادمی کلانتری با گلایه از مداخلات در رشته فیزیوتراپی و حذف استقلال فیزیوتراپیست‌ها در بیمارستان‌ها گفت: امروزه بخش‌های طب فیزیکی در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده و بیمار مجبور است دوبار ویزیت پرداخت کند، یعنی ویزیت دوبل بپردازد.

تجهیزات فیزیوتراپی

خادمي جزئيات اين تحميل ويزيت دوبل را چنين توضيح داد: مثلا يك بيمار با نسخه ارتوپد به يك بيمارستان مراجعه مي‌كند و چون در بيمارستان بخش طب فيزيكي راه‌اندازي شده، آنها عنوان مي‌كنند كه بايد يك‌بار ديگر بيمار را معاينه كنند و بعد خدمات فيزيوتراپي به بيمار ارائه شود.

وي با گلايه از اينكه تعرفه‌هاي فيزيوتراپي نيز در زيرمجموعه رشته طب فيزيكي تعريف شده، گفت: جالب اين است كه ما زيرمجموعه طب فيزيكي هستيم ولي تمام خدمات فيزيوتراپيست ارائه مي‌كند و به‌خاطر اين درگيري‌هاي صنفي در نهايت اين بيمار است كه چوب مي‌خورد.

معاون آموزشي دانشكده توانبخشي حتي يك گام جلوتر رفت و از معاينه‌هاي انبوه فيزيوتراپي توسط افراد غيرمتخصص خبر داد و گفت: شاهد آن هستيم كه در برخي مراكز 5فيزيوتراپيست مي‌گذارند و در يك روز 250بيمار را معاينه مي‌كنند. اين كار تخلف است زيرا امكان ندارد كه در يك روز اين تعداد معاينه صورت گيرد و دليل آن هم اين است كه مسئول فيزيوتراپيست‌ها يك غيرفيزيوتراپيست است و هيچ جايگاهي براي اعضاي هيأت علمي اين رشته در بيمارستان‌ها قائل نمي‌شوند. البته در نهايت چوب اين مشكل به بيمار مي‌خورد.

کد خبر 292260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha