۲ نوزاد دختر بعد از تولد در یکی از بیمارستان‌های خصوصی غرب پایتخت جا به جا شدند اما خوشبختانه تنها چند ساعت بعد خانواده یکی از آنها پی به این حقیقت تلخ برد.

اين دو دختر كه شباهت زيادي به يكديگر داشتند پس از 4روز در نهايت با انجام آزمايش‌هاي مختلف نزد خانواده‌هايشان برگشتند.
پدر يكي از اين دو دختر روز گذشته به همشهري گفت: همسرم باردار بود و ما منتظر تولد دومين فرزندمان بوديم. نخستين فرزندم پسر است و وقتي شنيديم كه قرار است صاحب دختري شويم خيلي خوشحال شديم تا اينكه صبح 22فروردين همسرم حالش بد شد و من فورا او را به بيمارستاني در شمال غرب پايتخت بردم.

درحالي‌كه قرار بود همسرم در بيمارستان ديگري زايمان كند اما آن روز چون همسرم از شدت درد به‌خود مي‌پيچيد من ترسيدم و او را به نزديك‌ترين بيمارستان بردم. وي ادامه داد: پزشكان اورژانس بعد از انجام معاينات عنوان كردند كه براي انجام عمل سزارين بايد او را به اتاق عمل ببرند. وي گفت: من نيز پشت در اتاق عمل بودم تا اينكه اعلام كردند دخترم به سلامت به‌دنيا آمده و حال هردو خوب است. آن لحظه واقعا خوشحال بودم و بي‌صبرانه انتظار ديدن دخترم را مي‌كشيدم اما آنها اعلام كردند كه چند ساعت بعد هردو به بخش منتقل خواهند شد.

وي افزود: سرانجام هردو به بخش منتقل شدند و آن لحظه اقوام و آشنايانمان به ديدن همسرم و دخترم آمده بودند. آن شب درحالي‌كه خوشحال بودم راهي خانه شدم و روز بعد براي تسويه حساب و برگرداندن همسر و دخترم به بيمارستان رفتم. بعد از انجام همه كارهاي اداري در بيمارستان، همراه دختر تازه متولد شده و همسرم به خانه برگشتيم غافل از اينكه او دختر ما نبود.

وي گفت:با خوشحالي هر سه به خانه برگشتيم در شرايطي كه فاميل‌هايمان در خانه منتظر ديدن همسر و دخترم بودند. هنوز چند دقيقه‌اي از رسيدن ما به خانه نگذشته بود كه موبايلم زنگ خورد. وقتي تلفن را جواب دادم يكي از كاركنان بيمارستان با اضطراب از من خواست تا هرچه سريع‌تر با همسر و نوزادم به بيمارستان برگرديم. وقتي علتش را پرسيدم او هراسان گفت كه متأسفانه دختر شما با نوزاد دختر ديگري جا به جا شده است. اين جمله را كه شنيدم حسابي شوكه شدم. همسرم چهره دگرگونم را كه ديد ترسيد و من مجبور شدم به او و اقواممان كه در خانه بودند بگويم.

آنها همان موقع به سراغ دستبند نوزاد رفتند و آنجا بود كه متوجه شديم مشخصات درج شده با مشخصات دخترمان تفاوت دارد. بلافاصله راهي بيمارستان شديم و البته بايد بگويم كه مسئولان بيمارستان مرتب از ما به‌خاطر اين اشتباه عذرخواهي كردند. گويا دختري كه ما با خود به خانه برده بوديم شباهت زيادي با دخترخودمان داشت. مادر آن دختر نيز همان روز 22فروردين‌ماه زايمان كرده بود اما پس ازآن به‌خاطر يك اشتباه هردو جابه جا شده بودند و اين موضوع را پدر همان دختر از روي دستبند نوزادش كه نخستين فرزند آنها بود متوجه شده و با عصبانيت به بيمارستان مراجعه كرده بود.

مرد جوان بيان داشت: درحالي‌كه همچنان شوكه بوديم به اعتراض نسبت به اين سهل انگاري بسيار بزرگ پرداختيم. مسئولان بيمارستان عنوان كردند كه براي حل مشكل بايد هر دو مادر و نوزادهاي تازه متولد شده در بيمارستان بمانند تا آزمايش‌هاي لازم صورت گيرد. در عين حال از من و مرد جوان ديگري كه تازه پدر شده بود نيز نمونه‌برداري‌هاي لازم صورت گرفت. اما متأسفانه از طريق آزمايش خون نتيجه‌اي حاصل نشد ضمن اينكه چهره بچه‌ها نيز شباهت زيادي به هم داشت و از اين بابت نيز با مشكل روبه‌رو بوديم.

پدرنوزاد جابه‌جا شده اظهارداشت: درحالي‌كه ما و خانواده‌هايمان شرايط بحراني و پراسترسي داشتيم به ما اعلام شد تنها راهكار تشخيص هويت بچه‌ها انجام آزمايش‌هاي دقيق ژنتيك است كه البته اين روند نيز نيازمند طي مراحل قضايي و اداري بود. با اين حال قرار شد تا زمان انجام اين آزمايش‌ها و اعلام نتايج، هر دو مادر و نوزاداني كه تحويل آنها شده بود در بيمارستان بمانند و ضمن شيردهي و مراقبت از بچه‌ها منتظر اعلام نتايج آزمايش‌ها باشيم.

وي افزود: 4روز شرايط بسيار سخت و بحراني را پشت‌سر گذاشتيم اما متأسفانه در نخستين آزمايش‌هاي ژنتيك نيز نتيجه لازم به‌دست نيامد. به‌همين‌خاطر دو باره مجبور به انجام اين آزمايش‌ها شديم تا اينكه سرانجام روز چهارشنبه نتايج آزمايش‌هاي اوليه اعلام ومشخص شد نوزادي كه ما به اسم فرزندمان به خانه آورده بوديم دختر خودمان نبود و سرانجام دختر واقعي‌مان را تحويل گرفتيم. در همين حال پايگاه خبري شفا آنلاين نيز گزارش داد طي چند روز اخير بارها با بيمارستان مذكورتماس گرفته و خواستار شنيدن توضيحات در اين‌باره شدند اما مسئولان بيمارستان اين اتفاق را تكذيب كردند.

کد خبر 292461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha