شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴
۰ نفر

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان اعلام کرد که برای نخستین‌بار خدمات دندانپزشکی برای افراد زیر ۱۴سال تحت پوشش بیمه سازمان سلامت ایران قرار گرفت.

محسني بندپي كه چند روز قبل به‌عنوان رئيس سازمان بهزيستي معرفي شده و اكنون منتظر تعيين جانشين خود در سازمان بيمه سلامت ايرانيان است، گفت: از اين پس خدمات دندانپزشكي در قالب آموزش، پيشگيري، فلورايددرماني، جرم‌گيري و پركردن دندان در تعهدات بسته خدمات بيمه سلامت قرار دارد.

از سويي رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز با تأكيد بر ضرورت اقدامات عملي در توجه به بهداشت دهان و دندان در بين كودكان گفت: با توجه به ضرورت اين امر در زمان بررسي بودجه94 تاحدودي نگاه ويژه‌اي به سلامت دهان و دندان در افراد زير 14سال درنظر گرفته شد.

حسين‌علي شهرياري با تاكيد بر اينكه توجه به سلامت دهان و دندان در كودكي منجر به كاهش خطرات در بزرگسالي شده و مي‌تواند به جلوگيري از صرف هزينه‌ها در اين خصوص كمك كند، گفت: در هيچ‌كجاي دنيا خدمات دندانپزشكي به‌صورت صددرصد تحت پوشش بيمه نيست چراكه هزينه‌هاي زيادي دارد. در اين راستا بهداشت بايد بيشترين سرمايه‌گذاري را در سلامت دهان كودكان انجام دهد و با ارائه آموزش مراقبت از دهان و دندان مانع از بروز آسيب‌هاي جدي در سنين بزرگسالي شود.

کد خبر 292480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha