همشهری آنلاین: نمایندگان تکواندوی کشورمان با کسب ۱۲ مدال طلا و ۴ نقره عنوان قهرمانی نخستین دوره مسابقات تکواندوی نونهالان آسیا را در دو بخش دختران و پسران از آن خود کردند.

Takewondo Logo

به گزارش سايت فدراسيون تكواندو، اولين دوره مسابقات آسیایی رده سني نونهالان با حضور 127 تکواندوکار از 17 كشور از روز چهارشنبه (26 فروردین) به ميزباني چین تایپه و در سالن "دانشگاه تایپه" آغاز شد و روز پنجشنبه به پايان رسيد و تيم ملي ايران در هر دو بخش دختران و پسران بر سكوي قهرماني ايستاد.

تيم ملي ايران كه در اين پيكارها با 10 تكواندوكار دختر و 10 تكواندوكار پسر حضور داشت، در بخش دختران موفق به كسب 7 مدال طلا و 1 نقره شد و با 74 امتياز مقتدرانه بر سكوي قهرماني ايستاد.

تيم فیلیپین با 1 طلا، 2 نقره و 1 برنز و كسب 29 امتياز نايب قهرمان شد و قزاقستان با 29 امتياز و كسب 1 مدال طلا، 1 نقره و 5 برنز توانست عنوان سوم آسیا را به خود اختصاص دهد.

همچنین از سوی کمیته برگزاری مسابقات، مهرو کمرانی به عنوان بهترین مربی و مهلا مومن‌زاده به عنوان بهترین تکواندوکار آسیا معرفی شدند.

همچنين پسران شایسته کشورمان با كسب 5 مدال طلا و 3 نقره و 72 امتياز به عنوان قهرمان مطلق این دوره از مسابقات معرفی شدند. تيم کره جنوبی با 48 امتياز و كسب 3 مدال طلا و 2 نقره نایب قهرمان شد و قزاقستان با 1 مدال نقره، 8 برنز و 31 امتياز به عنوان سومي رسيد.


از سوی کمیته برگزاری مسابقات حسینعلی نعیمی به عنوان بهترین مربی و عرفان مرادی به عنوان بهترین تکواندوکار آسیا معرفی شدند.

اسامي مدال‌آوران ايران در مسابقات آسیایی به شرح ذیل است:

**بخش دختران

مدال طلا:

مهلا مومن‌زاده (وزن 33- كيلوگرم)

مبينا نژاد (وزن 37- کیلوگرم)

ستاره چابكي (وزن 44- كيلوگرم)

نرگس حسن‌نیا (وزن 51- كيلوگرم)

زهره حسن‌نتاج (وزن 55- كيلوگرم)

نگار پورجمالی (وزن 59- كيلوگرم)

زهرا نصیراحمدی (وزن 59+كيلوگرم)

مدال نقره:

فاطمه عبادوز (وزن 29- كيلوگرم)

**بخش پسران

مدال طلا:

امیر ولی‌پور (وزن 33- كيلوگرم)

حامد اصغری (وزن 45- كيلوگرم)

مجتبی پاسار (وزن 53- كيلوگرم)

عرفان مرادی (وزن 57- كيلوگرم)

محمد خانی (وزن 65- كيلوگرم)

مدال نقره:

علی نورمحمدی (وزن 37- كيلوگرم)

محمدحسین زاهدی (وزن 41- كيلوگرم)

سیدحسین حسین‌زاده (وزن 65- كيلوگرم)

هدایت تیم ملی دختران را مهرو كمراني (سرمربی) و فاطمه صفرپور و ندا رستاد (مربی) و هدايت تيم ملي پسران را حسينعلي نعيمي (سرمربي) و وحيد ناصري و جعفر پولادي (مربي) برعهده داشتند.

 

کد خبر 292490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha