شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

امیر مولایی: هوشنگ مرادی کرمانی از انگشت‌شمار نویسندگانی است که در همه عرصه‌ها اعتبار و مقبولیت دارد؛ از عموم مخاطبان و منتقدان گرفته تا جشنواره‌های ادبی و فرهنگی داخل و خارج. مرادی کرمانی نویسنده‌ای است که می‌توان او را بخشی از خاطره جمعی مخاطبان فارسی دانست.

جلد کتاب

 «ته خيار» آخرين مجموعه داستان هوشنگ مرادي كرماني است كه نشر معين آن را منتشر كرده است. اين داستان‌ها به سياق كارهاي پيشين نويسنده نوشته شده؛ خوشخوان و بامزه با رگه‌هايي از طنز هميشگي مرادي را مي‌توان در آن نشان كرد. پيرنگ ساده و طرح خواندني نيز از ويژگي‌هاي اين داستان‌هاست. البته به قول خود نويسنده مي‌توان لبخندي را كه از خواندن اين داستان‌ها نصيب خواننده مي‌شود «زهرخند» خواند. با توجه به همين ويژگي مي‌شود در لايه‌هاي پنهان داستان‌ها نگاه بازيگوشانه و حتي نيشدار نويسنده را دنبال كرد. هيچ بعيد نيست كه اين آثار نيز يكي از خاطرات نويسنده باشد كه حالا رنگ و بوي داستاني به‌خود گرفته و ملموس از كار درآمده‌اند.

زبان ساده و قصه‌هاي گيرا و دلچسب مرادي كرماني حاصل سال‌ها تجربه و البته بارها بازنويسي آثارش است؛ كارهايي كه قابليت تصويري بالايي دارند و به همين علت است كه شاهد اقتباس‌هاي زيادي از آثار او، چه در تلويزيون و چه در سينما بوده‌ايم. بعيد نيست اين اثر نيز به‌زودي به اثري تصويري بدل شود و به حافظه ديداري مخاطبان راه يابد.

کد خبر 292504

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha