یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: طراح روباتیک آمریکایی موفق به ساخت سر روباتیکی شده‌است که می‌تواندتعداد زیادی از حالات صورت انسان را تقلید کرده و با انسان گفتگو کند.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، اين روبات شبه‌انساني كه Ham ناميده مي‌شود، از اعضاي صورتي شبيه به صورت انسان برخوردار است و مي‌تواند بخش‌هاي مختلف صورتش را به شكلي طبيعي حركت داده و حالات صورت انسان را شبيه‌سازي كند. اين روبات در عين حال مي‌تواند به چند سوال ابتدايي پاسخ دهد و همچنين مي‌توان از آن براي شبيه‌سازي موقعيت‌هاي پزشكي استفاده كرد.

روبات

Ham درحال حاضر در نمايشگاه تجهيزات الكترونيك AsiaWORLD Expo به نمايش گذاشته شده‌است، يكي از بزرگترين‌ نمايشگاه‌هاي الكترونيكي جهان كه در آن بيش از چهار هزار شركت براي نمايش آخرين تكنولوژي‌هاي خود حضور يافته‌اند.

اين سر روباتيك با كمك گرفتن از مهندسي مكانيك و نانوتكنولوژي از مواد قابل‌انعطافي به نام فربر ساخته شده‌است. اين ماده از منافذي به كوچكي چهار تا 40 نانومتر برخوردار است تا انعطاف‌پذيري آن به پوست واقعي شباهت پيدا كند.

با استفاده از نرم‌افزاري خاص اين روبات مي‌توند تعدادي از حالات صورت انسان را شناسايي كرده و نسبت به آنها به شكلي طبيعي واكنش نشان دهد. اين روبات مي‌تواند مخاطبش را ببيند، با او تماس چشمي برقرار سازد و سخنان او را درك كرده و با او ديالوگ داشته باشد. به گفته ديويد هنسون سازنده و طراح اين روبات، چنين واكنش‌هايي از سوي يك ماشين پيشرفت بزرگي در دانش مكانيك به شمار مي‌رود.

نسخه پيشين اين روبات به شكل آلبرت‌اينشتين ساخته شده بود و توجه بسياري را به خود جلب كرده‌بود. اين روبات مي‌توانست با كمك گرفتن از چندين موتور كوچك بخش‌هاي مختلف چهره خود از قبيل لب‌ها و ابروها را به حركت درآورد.

کد خبر 292625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha