همشهری آنلاین: نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید برای اقتصاد مقاومتی در بنیاد برنامه‌ریزی کنیم و سیاست‌هایی را در نظر بگیریم تا اهداف مقام معظم رهبری را محقق کند.

سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی صبح امروز یکشنبه، 30 فروردین 94 در نخستین همایش اقتصاد مقاومتی، مبانی، الزامات و الگوهای علمی که با حضور مدیران اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، گفت:با توجه به برنامه‌ها و سازمان‌هایی که در بنیاد وجود دارند و در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند باید ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شود تا هر سال شاهد تحولات جدید باشیم.

وی ادامه داد: همه انقلاب‌هایی که در دنیا به‌ویژه در یک قرن اخیر اتفاق افتاده‌اند با پشتیبانی یک کشور قدرتمند انجام شده است. در یک قرن اخیر یکی از دو ابرقدرت شرق و غرب پشتیبان انقلاب‌ها بودند. تنها انقلابی که به این قدرت‌ها وابسته نبود انقلاب اسلامی ایران بود و امام خمینی(ره) هم از همان ابتدا شعار نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی را مطرح کردند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد تأکید کرد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی به‌عنوان یک پدیده نو، قدرت‌های جهان ساکت ننشستند و شروع به مبارزه با انقلاب کردند. 37 سال پس از انقلاب مسائل و توطئه‌های مختلفی علیه آن انجام شد اما حتی حمله نظامی و تحریم‌ها نیز راه به‌جایی نبردند.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه پس از اتمام جنگ تحمیلی دشمنان به بهانه‌های واهی تحریم‌ها را بر علیه کشور ما اعمال کردند، ادامه داد: یکی از اصول قانون اساسی ایران موضوع رهبری و ولایت‌فقیه است. رهبر معظم انقلاب در زمان هر توطئه‌ای با رهنمودهای خود مردم را راهنمایی کرده است و در موضوع تحریم‌ها نیز که دشمنان مسائل اقتصادی را نشانه رفته بودند بحث اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان مطرح شد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یک تاکتیک نیست و مدت ندارد و می‌توان گفت حتی از زمان شروع جنگ نیز که همزمان با اعمال بخشی از تحریم‌ها بود اقتصاد ما به‌گونه‌ای مقاومتی حرکت می‌کرد.

حجت‌الاسلام شهیدی، اقتصاد مقاومتی را یک راهبرد بلندمدت دانست و گفت: این راهبرد، استعدادهای جوانان و مردم را شکوفا می‌کند و عدالت اقتصادی و اجتماعی را در پی خواهد داشت. اقتصاد مقاومتی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم را به سمت بومی کردن تولیدات داخلی سوق دهد و وابستگی به خارج را کم کند.

وی به موضوع بیکاری به‌عنوان یکی از مشکلات امروز جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از نتایج مهم اقتصاد مقاومتی اشتغال‌زایی است. باید برای اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کنیم و سیاست‌هایی را در نظر بگیریم تا اهداف مقام معظم رهبری را محقق کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه‌های اقتصادی را فعالیت در جهت جایگزین کردن واردات دانست و گفت: در کنار این مسئله باید بر غنی‌سازی محصولات نیز تأکید داشته باشیم زیرا اگر نتوانیم کیفیت تولیدات را رشد دهیم موفق نخواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد بر لزوم نظارت و ارزیابی امور اقتصادی تأکید کرد و گفت: باید ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شود تا هر سال شاهد تحولات جدید باشیم. یکی از مهم‌ترین کارها چابک سازی است و قسمت‌هایی که کارایی لازم را ندارند باید تغییر کنند. همچنین باید از انجام کارهای قدیمی و بدون نتیجه جلوگیری کرد.

وی خطاب به مدیران مجموعه‌های اقتصادی، گفت: بکوشید در مجموعه‌های خود از ظرفیت‌های اعضای سایر مجموعه‌های بنیاد نیز استفاده کنید و حتی‌المقدور خارج از مجموعه کمک نگیرید.

حجت‌الاسلام‌ شهیدی یکی از مسائل مهم در بحث فعالیت‌های اقتصادی را انجام سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های مناسب عنوان کرد و گفت: در این راستا باید برنامه‌های اعلام‌شده و مشخص‌شده را اجرایی کنیم. وقتی همه دست‌به‌دست هم دهیم یقیناً موفق خواهیم بود.

وی در پایان گفت: تصور می‌کنم مجموعه‌های اقتصادی بنیاد نسبت به گذشته عملکرد بهتری دارند اما باید توجه داشته باشید یک کار غلط زحمات همه را زیر سؤال می‌برد. ان‌شاءالله همه دست‌به‌دست هم دهیم و اقتصاد مقاومتی که خواسته مقام معظم رهبری است را به‌خوبی در بنیاد اجرایی کنیم.

کد خبر 292643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha