دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

«وقتی بانک‌ تعطیل می‌شد، ‌دست به‌کار می‌شدم و روی دکمه دستگاه‌های خودپرداز چسب می‌ریختم تا نقشه‌ام را عملی کنم.» این بخشی از اعترافات یک مجرم سابقه‌دار است که با یک شگرد قدیمی دست به سرقت از عابربانک‌ها می‌زد.

اين مجرم 27ساله هفتم آبان‌ماه93 با شكايت فردي تحت تعقيب قرار گرفت. مالباخته به مأموران گفت: براي گرفتن پول به يكي از دستگاه‌هاي خودپرداز خيابان نبرد رفتم و وقتي كارت عابربانك را داخل دستگاه گذاشتم و رمز را وارد كردم دستگاه به من پولي نداد. دكمه انصراف را زدم اما كارتم را هم پس نداد. همان لحظه پسرجواني كه كنار من ايستاده بود پيشنهاد داد كه موضوع را با نگهبان بانك درميان بگذارم.

من نيز به سمت در اصلي بانك رفتم اما كسي نبود. مجددا به سمت دستگاه برگشتم و ديدم كه دستگاه به حالت عادي برگشته و از آن جوان نيز خبري نيست. به تصور اينكه كارتم داخل دستگاه گير كرده است به خانه برگشتم تا روز بعد در ساعت اداري موضوع را پيگيري كنم اما در بين راه چندين پيامك بانك به دستم رسيد كه با خواندن آنها حسابي شوكه شدم. چراكه مبلغ 3ميليون‌و200 هزار تومان از حساب من برداشت شده بود. صبح روز بعد وقتي به بانك رفتم، متوجه شدم كه فردي با ريختن چسب روي دكمه‌هاي دستگاه، برخي از گزينه‌ها را از كار انداخته و مانع از انجام عمليات بانكي شده و پس از سرقت كارت عابربانك و اطلاع از رمز آن، حسابم را خالي كرده است.

با اين شكايت، ‌تيمي از مأموران پايگاه ششم پليس آگاهي تهران وارد عمل شدند و توانستند سارق را دستگير كنند. در مخفيگاه وي چندين كارت عابربانك كشف شد كه نشان مي‌داد از افرادي ديگري نيز سرقت كرده است. متهم كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت، به ده‌ها فقره كلاهبرداري و سرقت به اين شيوه اعتراف كرد و گفت:

اغلب در ساعات غيراداري و در زمان تعطيلي بانك‌ها با ريختن چسب اقدام به از كار انداختن برخي كليدهاي دستگاه‌هاي خودپرداز مي‌كردم و زماني كه افراد پاي دستگاه‌هاي خودپرداز مي‌رفتند، در يك لحظه با غفلت آنها رمز كارتشان را به‌خاطر مي‌سپردم. بعد از آن آنها را دست‌به‌سر مي‌كردم و با سرقت كارتشان پا به فرار مي‌گذاشتم.سرهنگ رضا اميدي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران، با اعلام اين خبر گفت: شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 292753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha