چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک پزشک و محقق طب اسلامی گفت: هنگام کسالت و بی‌اشتهایی اصرار در غذا خوردن نکنید، چراکه قوای بدن در حال دفاع و مهار بیماری است.

هنگام کسالت و بی‌اشتهایی غذا نخورید

مریم نواب­‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، گفت: بیشتر غذاها بر مزاج‌های چهارگانه که اصل اساسی طب اسلامی است، اثرات متفاوت دارند، لذا شناخت طبع «سردی و گرمی» جزء اولین مرحله خودشناسی است.

وی افزود: هر چه بیشتر مواد مورد نیاز بدن خود را از منابع گیاهی تامین کنیم، سالم‌تر و با عمر طولانی‌تر خواهیم ماند، مواد زائد محصولات حیوانی به سختی و کندی از بدن دفع می‌شوند.

نواب‌زاده با بیان اینکه گوشت تنها به مقدار نیاز برای بدن انسان لازم است، اما افراط در آن باعث بیماری‌های عروقی، نقرس و درد مفاصل می‌شود، گفت: بهتر است بیشتر از غذاهای گیاهی و بخارپز بویژه در سنین بالا استفاده شود.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن تشنگی از آب یخ استفاده نکنید، زیرا اختلاف زیاد درجه حرارت باعث صدمه به کبد و معده می‌شود.

پزشک و محقق طب اسلامی گفت: بهتر است از آب خنک بدون یخ همراه با آب یک عدد لیمو ترش تازه استفاده شود و به آرامی و جرعه جرعه نوشیده شود.

خوردن کاکائو در کودکان، ممنوع!

نواب‌زاده تصریح کرد: خوردن کاکائو در بچه‌ها مانع جذب کلسیم و در نتیجه مانع رشد آنها می‌شود و حتی آنها را مستعد دیابت می‌کند، همچنین باعث بیش‌فعالی، بی‌اشتهایی و سوداوی شدن آنها می‌شود.

وی افزود: معده و بدن غذای ساده را به راحتی هضم و جذب می‌کند، پس در هر وعده غذا، غذاهای متنوع میل نکنید و به یک نوع غذا بسنده شود.

این پزشک و محقق طب اسلامی با بیان اینکه قبل از سیر شدن کامل از غذا خوردن دست بکشید، خاطرنشان کرد: فواید این کار کنترل وزن، کاهش ریفلاکس یا ترش کردن معده و عمر طولانی‌تر است.

نواب‌زاده یادآور شد: در مجامع علمی اثبات شده هر چه دستگاه گوارش کمتر کار کند عمر طولانی‌تر می‌شود.

 

کد خبر 292929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha