دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

پگاه شفتی: دنیای زیورآلات جذاب‌تر می‌شود وقتی فناوری وارد آن شود. در این صورت شاهد تولید محصولات متنوع‌تری خواهیم بود؛ مانند دست‌بندی که رنگ به رنگ می‌شود، انگشتر چراغدار، گردن‌بند هوشمند و...

دوچرخه

این‌ها محصول پیوند دنیای فناوری با زیورآلات فناوری است. شاید نگاهی به بخشی از این زیورآلات هوشمند خالی از لطف نباشد:

دوچرخه

دست‌بند رنگ به رنگ!

«تاگو آرک» نام دست‌بندی است که پژوهشگران مجارستانی اختراعش کرده‌اند. این دست‌بند با کمک یک اپلیکیشن، روی دست، طرح‌هایش را عوض می‌کند. طرح‌هایی که می‌توانند با لباس کاربر هماهنگ شوند. اپلیکیشنی که دست‌بند، طرح‌هایش را از آن می‌گیرد، هزاران طرح از طراحان معروف در اختیار دارد که کاربر مي‌تواند هر كدام را كه دوست دارد، انتخاب كند. این دست‌بند از نوعي فناوری «ارتباط حوزه‌ی نزدیك» یا NFC بهره می‌برد که جایگزین بلوتوث به‌شمار مي‌آيد. تفاوت اين فناوري با بلوتوث در اين است كه  برای پیداکردن دستگاهی که در چند سانتی‌متری‌اش قرار دارد نیازی به جست‌وجو ندارد و در عرض چند ثانیه دو دستگاه مجهز به حسگر ارتباط حوزه‌ی نزدیک می‌توانند با هم اطلاعات رد و بدل کنند.

دوچرخه

آویز هوشمند!

شرکت «سی‌اس‌آر» (CSR)، یک شرکت انگلیسی فعال در ساخت تراشه‌های کامپیوتری به‌تازگی در همکاری با «سلینی» (Sellini) یک جواهرسازی مشهور انگلیسی، نوعی گردن‌بند هوشمند روانه‌ی بازار کرده است. این گردن‌بند در ارتباط بلوتوث با گوشی هوشمند کاربر می‌تواند او را از اتفاقاتی که در گوشی می‌افتد باخبر کند. مثلاً مي‌تواند رسیدن یک ای‌میل جدید یا یک پیغام متنی را به او اطلاع دهد. این گردن‌بند با لرزش و یک چراغ با نور ال.‌ای.‌دی کاربر را از پیغام‌ها و نامه‌هایش باخبر می‌کند. اما مهم‌ترین وظیفه‌ای که برای این گردن‌بند در نظر گرفته شده، زیرنظر گرفتن نشانه‌هاي سلامتي کاربر است. مثلاً این آویز می‌تواند هنگامی که میزان ضربان قلب بالا مي‌رود یا قندخون کاربر دچار اختلال مي‌شود او را آگاه کند. بیمارانی که در روز باید با تجهیزات پزشکی سنگین و ناخوشایند سر و کله بزنند، خوشحال خواهند شد اگر به‌‌جای این تجهیزات فقط یک آویز زیبا در گردن داشته باشند.

دوچرخه

شیک و هوشمند!

بازهم یک دست‌بند دیگر. این یکی اما علاوه بر زیبایی می‌تواند از نظر سلامتی هم نیازهای کاربر را تأمین کند. این دست‌بند با تغییر رنگ و لرزش می‌تواند کاربر را از پیغام‌های روی گوشی‌اش هم باخبر کند.

اما در عین حال طراحان این دست‌بند توجه ویژه‌ای نیز به طراحی آن داشته‌اند. هدف آن‌ها ساخت یک دست‌بند شیک بوده که در عین جذابيت، بتواند وظایف یک ابزارک هوشمند را نیز انجام دهد. این دست‌بند هم مانند بسیاری از فناوری‌های پوشیدنی خودش را با ارتباط بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌کند.

دوچرخه

حلقه یا کارت اعتباری!

کسانی که همیشه کارت اعتباری مترو را در خانه جا می‌گذارند، بهترین کاربرها برای استفاده از این حلقه‌های هوشمند هستند.

پژوهشگران در شهر ماساچوست آمريكا،حلقه‌ای تزیینی ساخته‌اند که می‌تواند روبه‌روی حسگر دستگاه کارت هوشمند، در ایستگاه قطار یا مترو قرار بگیرد و درهای ورودی را به روی کاربر باز کند تا به موقع به قطار مورد نظرش برسد. پژوهشگران این حلقه را با فناوری چاپگرهای سه‌بعدی ساخته‌اند.

از آن‌جایی که این حلقه در  سایز و رنگي متفاوت طراحی شده است، کاربر می‌تواند سایز و رنگ موردنظرش را انتخاب کند.

کد خبر 292983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha