پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی، کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی را از اولویت‌های در دست بررسی دولت و شورای پول و اعتبار اعلام کرد.

طیب نیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علی طیب نیا درباره حذف یارانه برخی از دهکهای جامعه هم گفت : مسائل مربوط به یارانه به حوزه وزارت کار ، رفاه و تامین اجتماعی و آقای دکتر ربیعی ارتباط دارد اما در کل قرار است،حساب شده و منطقی و براساس اطلاعات واقعی و به دور از خطا و اشتباه در این خصوص عمل بشود.

طیب نیا در پاسخ به سوالی درباره کاهش نرخ سود بانکی و سود سپرده ها هم گفت: تلاش برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی ،نیازمند فعالیتهای واحدهای اقتصادی و تولیدی که قادر نیستند با بازدهی بخش واقعی ، این سود بالا را پرداخت کنند و همچنین، بازارهای موازی بازدهی که نمی توانند با این نرخ سود نظام بانکی رقابت کنند ، به ویژه ، بازار سرمایه کشور است.

وی افزود: تصمیم و برنامه دولت و بانک مرکزی این است که به صورت جدی وارد این مقوله بشود و نرخ سود را ساماندهی بکند که در اولین جلسه شورای پول و اعتبار به عنوان اولویت در دست اقدام ، مطرح خواهد شد و امیدواریم ؛ تصمیم منطقی و صحیحی در این خصوص بتوانیم بگیریم ، البته بانکها خودشان داوطلبانه ، پیشنهاد دهنده کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات هستند.

طیب نیا افزود : ما در شورای پول و اعتبار به دنبال این هستیم تا بسته ای از مجموع سیاستها تنظیم کنیم به گونه ای که این کاهش و ساماندهی نرخ سود به نحوی موثر و با کمترین هزینه تبعی صورت گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : تنها نگرانی و دغدغه ما در این خصوص ، بحث مؤسسات مالی فاقد مجوز است که از ضوابط بانک مرکزی تبعیت نمی کنند که امیدواریم ، با هماهنگی و همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی با دولت ، کنترل و نظارت لازم بر این مؤسسات غیر منضبط و غیرمجاز صورت گیرد ، تا سیاستها به نحو صحیح اجرا شود.

  • تفکیک حوزه اقتصادی از دارایی، اولویت مهم است

وزیر امور اقتصادی و دارایی ، تفکیک حوزه اقتصادی از حوزه دارایی را برای بهبود وضع 2 حوزه ، از اولویتهای مهم این وزارتخانه برشمرد.

علی طیب نیا پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ، بلافاصله در جمع کارکنان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه حاضر شد و گفت:اقتصاد با معیشت مردم رابطه مستقیم دارد به گونه ای که ، نقش این وزارتخانه در بهبود وضع معیشت مردم مستقیم و بسیار پراهمیت است.

وی تصریح کرد ؛ همه ما سربازان جبهه جنگ اقتصادی هستیم و تمام برنامه های این وزارتخانه براساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی، ابلاغی ازسوی رهبر معظم انقلاب اجرایی شده و در راستای تحقق آنها گام برمی داریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود:8 پروژه بزرگ اقتصادی برای این وزارتخانه تعریف شده که مهمترین آنها ، طرح جامع مالیاتی است که استان کرمانشاه به عنوان استان پایلوت در این زمینه انتخاب شده است.

طیب نیا خاطرنشان کرد: در سال 1393 ، برنامه ای راهبردی با 7 اولویت تدوین شد که ازجمله آن می توان به ، تقویت تولید - انضباط مالی - تامین منابع مالی پایدار - اصلاح نظام مالیاتی - قطع وابستگی به نفت و نظام یکپارچه نوین گمرکی اشاره کرد.

وی همچنین به رشد 65 درصدی فعالیتهای گمرکات کشور هم اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه استان کرمانشاه یکی از استانهای مرزی و تاثیرگذار در صادرات و واردات است ، در بازدید از گمرکات پرویزخان و خسروی ، به شناسایی ظرفیتهای این 2 گمرک مهم کشور خواهیم پرداخت.

طیب نیا تصریح کرد ؛ پروژه مدیریت داراییهای دولت - خزانه داری الکترونیک - پروژه بستر یکپارچه تبادل اطلاعات الکترونیک - طرح بررسی نظام تامین مالی کشور و مدیریت بدهی های دولت ،از دیگر برنامه های این وزارتخانه در سال 1394 خواهد بود.

کد خبر 293065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha