جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأیید قطع یارانه نقدی برخی از ثروتمندان اظهار کرد: این کار در سال‌جاری ادامه خواهد یافت و تا‌کنون تنها ۴دهم درصد از افراد ثروتمندی که یارانه نقدی‌شان قطع شده است، به این تصمیم دولت اعتراض کرده‌اند. هفته گذشته قطع یارانه نقدی برخی ثروتمندان یارانه‌ای از سوی همشهری رسانه‌ای شد و محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت سرانجام پذیرفت که یارانه نقدی افراد دارای درآمد بالا قطع شده است.

تعدادی از افراد معترض به قطع یارانه نقدی که به سازمان هدفمندی مراجعه کرده‌اند.

روز پنجشنبه علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در يك برنامه زنده تلويزيوني، با بيان اينكه حذف برخي ثروتمندان از دريافت يارانه طبق تكليف قانوني بود، گفت: مجلس در بودجه سال‌93 دولت را مكلف كرده بود تا افراد غيرنيازمند را از چرخه يارانه بگيران حذف كند.

وزير كار اظهارداشت: مجلس در سال 94هم حدود 6هزار ميليارد تومان از بودجه پيشنهادي دولت حذف و دولت را مكلف كرد كه به همين ميزان افراد غيرنيازمند را از يارانه بگيران حذف كند. ربيعي با بيان اينكه طرح هدفمندي يارانه‌ها، طرح اجتماعي، اقتصادي و سياسي است و نمي‌توان به آن كم توجهي كرد، گفت: در سال 93مطالعات اوليه بسياري را صورت داديم و پايگاه‌هاي اطلاعاتي را اصلاح كرديم. براساس تكليف قانوني، ما در بودجه سال 93نظام شناسايي را فعال و برخي را حذف كرديم.

وي ادامه داد: براساس قانون بودجه سال‌94 بايد آيين‌نامه‌اي را بنويسيم اما هنوز اين كار را آغاز نكرده‌ايم و اميدواريم روندي كه از سال 93آغاز كرده‌ايم، امسال نيز ادامه يابد. اين مقام دولتي افزود: در اين مرحله به هيچ عنوان كسي را به‌صرف اينكه در يكي از گروه‌هاي اجتماعي خاص است، از جمع يارانه بگيران حذف نكرده‌ايم.

وزير كار با اشاره به اينكه سعي مي‌كنيم دقت خود را بالا ببريم، تأكيد كرد: تقريبا اعتراض‌ها، 3دهم درصد بود و افرادي كه يارانه آنها قطع شده بود، با مراجعه به ما و پس از اينكه اطلاعات را مي‌ديدند، قانع مي‌شدند. ربيعي تصريح كرد: تعدادي را براساس تكليف قانوني سال 93از جمع يارانه بگيران حذف كرده‌ايم و امسال نيز درصورت نوشتن آيين‌نامه، اين روند را ادامه مي‌دهيم. اين كار به دقت انجام مي‌شود و با تدوين نظام اعتراض، با دقت زيادي به اعتراض‌ها رسيدگي مي‌شود.وي بيان داشت: سعي كرديم خطاهاي خود را در اين زمينه به حداقل كاهش دهيم و خطاي نوع اول و دوم ما بسيار ناچيز بوده است. با دقت بالايي كه در اين كار صورت مي‌دهيم به متن صريح قانون عمل خواهيم كرد.

  • رمزگشايي از نحوه حذف دهك‌هاي پردرآمد

يك عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تعيين تكليف قانون هدفمندي يارانه‌ها در كميسيون متبوعش در هفته جاري با حضور سخنگوي دولت خبر داد. به گزارش خانه ملت، شهبازحسن پور بيگلري از دعوت كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از محمدباقر نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي براي حضور در جلسه هفته آينده اين كميسيون خبرداد و گفت:

سه‌شنبه اين هفته سخنگوي دولت براي ارائه توضيحات لازم درخصوص زمان و چگونگي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها مهمان كميسيون خواهد بود. اين نماينده مجلس ابراز اميدواري كرد كه نمايندگان ساير كميسيون‌هاي تخصصي مجلس پيشنهادهاي خود در زمينه اجراي صحيح قانون هدفمندي يارانه‌ها را قبل از حضور نوبخت به كميسيون ارائه كنند تا مورد بررسي واقع شود.

کد خبر 293136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha