جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

کمبود آب و برق برای مصرف تابستان هشدار مسئولان وزارت نیرو برای پیشگیری از شرایط بحرانی را برانگیخته است.

با قطعي شدن كمبود و كسري 3هزار مگاواتي برق براي تابستان سال‌جاري، حميد چيت چيان وزير نيرو بخشنامه پرداخت پاداش به مشتركان صرفه‌جو در مصرف برق در حوزه صنايع و كشاورزي را به توانير و شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع برق استاني ابلاغ كرد. بر اين اساس با ابلاغ اين بخشنامه جديد مشتركان صنعتي و كشاورزي در ازاي كاهش مصرف برق در دوره پيك تابستاني از تخفيف‌هاي برقي وزارت نيرو برخوردار خواهند شد به‌طوري‌كه با درصد كاهش بار و تعداد روز همكاري، ميزان پاداش محاسبه و در قبض‌هاي مشتركان اعمال مي‌شود.

  • هشدار آبي مديران وزارت نيرو به مردم

مديران ارشد وزارت نيرو درباره وضعيت آبي كشور به مردم هشدار دادند. به گزارش پايگاه خبري وزارت نيرو، حميد چيت‌چيان روز پنجشنبه در همايشي با حضور مديران و كارشناسان اين وزارتخانه تأكيد كرد: هر مدير و كارشناسي بايد جزئياتي از برنامه‌هاي استان براي تأمين آب در پيك تابستان را داشته باشد و با تسلط بر برنامه‌هاي اضطراري، همه سازمان در جهت اجراي برنامه‌ها همسو باشد. وي با بيان اينكه امروز اولويت اول ما آمادگي براي مديريت فصل گرماست، گفت: مديران ما بايد برنامه‌هاي اقدام اضطراري كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت تأمين آب در هر منطقه و شهري را داشته باشند و با به كارگيري تمام ظرفيت‌هاي ملي و منطقه‌اي اين شرايط را مديريت كنند.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا نيز در اين همايش گفت: بايد با تمام وجود بپذيريم كه وضعيت آب كشور رضايت‌بخش نيست. رحيم ميداني تأكيد كرد: از مشكلات كنوني نبايد شگفت‌زده شويم و بايد به فكر رفع مشكلات باشيم؛ زيرا چنانچه اين روند اصلاح نشود، شاهد يك فاجعه بزرگ در كشور خواهيم بود.

وي خاطرنشان كرد: از دست رفتن آب زيرزميني غيرقابل كتمان است و در برخي مناطق شاهد فرونشست زمين هستيم كه ناشي از كاهش آب زيرزميني است. همچنين حميدرضا جانباز، مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور اظهار داشت: با توجه به چالش‌هاي زيادي كه در بخش آب و فاضلاب وجود دارد، بايستي به توسعه سرمايه انساني در آب و فاضلاب توجه بيشتري شود؛ زيرا ما نيازمند مديراني هستيم كه نگاه بين‌المللي داشته باشند، ولي در حد ملي تصميم بگيرند و در مقياس شهري اجرايي كنند.وي با اشاره به اينكه كشور ما با تغيير اقليم مواجه است و آب در دسترس هر روز كاهش مي‌يابد، افزود: چالش آتي ما بسيار بزرگ است و بايد خود را با شرايط حال و آينده منطبق كرده و مديريت كنيم.

کد خبر 293137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha