جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دربی فانوس بدستان خوزستانی با تساوی به پایان رسید تا هر دو تیم کماکان در منطقه قرمز جدول رده بندی بمانند.

نفت و استقلال خوزستان

به گزارش ورزش سه با توجه به حایگاه این دو تیم در جدول رده بندی، استقلالی‌ها با سه امتیاز این بازی می‌توانستند خیال خود را کمی راحت کنند و مسجدسلیمانی ها نیز، در صورت کسب سه امتیاز این بازی می توانستند امیدوار باشند تا در لیگ برتر باقی بمانند، اما با تساوی بدون گل در این بازی هیچ یک از این دو اتفاق نیفتاد و این دو تیم کماکان با استرس ادامه لیگ را خواهند گذراند.

داور: احمد صالحی، کمک‌ها: فرزاد بهرامی، حمید سبحانی
اخطار: درویشی (79) از نفت مسجد سلیمان؛ باصفا (92) از استقلال خوزستان

  • نفت مسجدسلیمان:

گئورگی گئورگیف، جلال عبدی (82 چراغی)، حمید بوحمدان، محمود تیغ نورد، سعید سالارزاده، میلاد جعفری (55 درویشی)، حسین مالکی، کیوان امرایی، حمزه حدادی، میلاد زنیدپور (70 کرملاچعب)، الکساندر پاشنکو
سرمربی: بهروز مکوندی

  • استقلال خوزستان:

دیاکیته، محمد طیبی، موسی کولی بالی، مجید حیدری، مهدی مومنی، میثم مجیدی، میثم بائو (80 ایمان باصفا)، روح اله سیف الهی، محسن بیات، میثم دورقی (54 سیدصالحی)، حمداله ابدام (89 خنیفر)
سرمربی: عبداله ویسی

این بازی در حالی به نتیجه تساوی رسید که تقریبا می‌توان گفت یک امتیاز حاصل از این بازی به درد هیچکدام از دو تیم نخواهد خود، در حالی که هر دو تیم برای فرار و امید به بقا به سه امتیاز این بازی نیاز داشتند، این یک امتیاز تنها می تواند آنها را راضی کند که دست خالی از میدان بیرون نیامدند.

بازی در نیمه اول تقریبا سرد و با حداقل موقعیت ممکن روی دروازه تیم ها به پایان رسید، شاید حساسیت این بازی و استرس حاصل از آن باعث شده بود که دو تیم بازی با احتیاطی را در برابر یکدیگر شروع کنند و حداقل تا پایان نیمه اول به آن بپردازند.

اما در نیمه دوم، دو تیم فهمیدند باید احتیاط را بالاخره کنار بگذارند و با تهدید دروازه های یکدیگر، سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کنند، هرچه از نیمه دوم می گذشت دو تیم با تعویض های خود نشان می دانند که میل به پیروزی در این بازی دارند اما هیچ کدام از راههایی که مربیان دو تیم در پیش گرفتند برای آنها کارگر نیفتاد و علی رغم حملات و جذابیتی که بازی در نیمه دوم داشت، هیچکدام از دو تیم نتوانستند دروازه دیگری را باز کنند و بازی با همان نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا اینکه دو تیم برای بقای خود در لیگ چشم به بازی آینده خود داشته باشند.

با توجه به شکست تیم راه آهن در بازی با سپاهان، نفتی با کسب این تک امتیاز توانستند 22 امتیازی شوند و با توجه به تفاضل گل بهتر خود را در رده پانزدهم جدول قرار دهند و استقلالی ها نیز 26 امتیازی شدند و در همان رتبه سیزدهم جدول رده بندی لیگ برتر باقی ماندند.

  • اتفاق ویژه:

در شروع این بازی 9 بازیکن از بازیکنان ثابت این دو تیم در بازی های قبلی بنا به دلایلی در بازی حضور نداشتند، در تیم استقلال خوزستان، نیمکت نشین شدن سیدصالحی تعجب برانگیزترین تصمیم عبداله ویسی بود، علاوه بر خنیفر و پرویز کریمی نیز از روی نیمکت به تماشای بازی پرداختند و محمدرضا مهدوی و رضا کاردوست نیز از مصدومان این تیم بودند.
در طرف مقابل نیز، کیومرث چراغی و رضا درویشی دو بازیکن نیمکت نفتی ها بودند و حامد محمودی و ملزدینف نیز دو مصدوم این تیم بودند که به بازی امروز نرسیدند.

دقایق حساس:

دقیقه 17 - مهدی مومنی، پشت محوطه شش قدم نفتی ها صاحب توپ شد و در حالی که می توانست دروازه این تیم را باز کند، ضربه خود را از کنار دروازه گئورگیف به بیرون زد.
دقیقه 31 - ضربه سر امرایی، به شدت دروازه تیم استقلال خوزستان را تهدید کرد اما دیاکتیه این توپ را دفع کرد.
دقیقه 40 - کیوان امرایی از جناح چپ حرکت سریعی را به سمت دروازه اهوازی ها انجام داد و در نهایت پاس عرضی خطرناکی را روی دروازه استقلال فرستاد که برای این تیم ایجائ موقعیت خطرناکی کرد اما دیاکتیه این توپ را هم مهار کرد.
دقیقه 57 - پاشنکو در محوطه جریمه استقلالی ها صاحب توپ شد و ضربه خود را به صورت خطرناکی به سمت دروازه این تیم زد که از کنار دروازه دیاکیته به بیرون رفت.
دقیقه 61 - حمله استقلالی ها با ضربه خطرناک و محکم مومنی ادامه یافت که این موقعیت را گئورگیف به زیبایی مهار کرد.

  • بهترین بازیکن:

به دلیل اینکه در این بازی، بازیکنی نتوانست نقش موثری در نتیجه بازی یا بازی تیم ها داشته باشد نمی توان فردی را به عنوان بازیکن برتر این بازی انتخاب کرد اما در تیم نفت مسجدسلیمان، امرایی، پاشنکو و گئورگیف بهتر از سایر بازیکنان این تیم عمل کردند و در تیم استقلال خوزستان نیز میثم بائو، دیاکیته و مهدی مومنی توانستند از سایر بازیکنان این تیم موثرتر عمل کنند.

کد خبر 293149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha