همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : ناوگروه این نیرو مستقر در خلیج عدن در حال ماموریت است و این منطقه را ترک نمی کند.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، برخی منابع خبری روز گذشته (جمعه) به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شدند که ناوگروه ایران محدوده خلیج عدن را ترک کرده است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز شنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار دفاعی ایرنا این موضوع را تکذیب کرد و گفت که ناو گروه سی و چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در حال گشت زنی در خلیج عدن است.

خلیج مزبور در جنوب کشور یمن قرار دارد. این کشور در هفته های اخیر شاهد تجاوز هوایی عربستان است که در جریان آن تاکنون ده ها زن و کودک کشته و یا زخمی شده اند و خسارت های زیادی به زیرساخت های یمن وارد شد.

این ناوگروه شامل ناو پشتیبانی بوشهر و ناوشکن البرز نوزدهم فروردین ماه راهی خلیج عدن شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه ماموریت ناوگروه مزبور را تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتی های ایرانی، مبارزه با تروریسم دریایی و ایجاد امنیت در منطقه عنوان کرد.

دریادار سیاری تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در منطقه خلیج عدن حضور دارد و به هیچ کشوری اجازه تذکر و بازرسی از ناوهای خود را نمی دهد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت در منطقه حضور دارد و از کشتی های خود و حتی کشتی های دیگر کشورها حفاظت می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تکمیل کرد: نیروی دریایی تا کنون بیش از دو هزار و 700 فروند کشتی نفت کش یا تجاری را از منطقه خلیج عدن به سلامت عبور داده و در این راستا حدود 200 مورد درگیری با دزدان دریایی داشته است.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه ناوگروه ایرانی در آمادگی رزمی کامل برای مبارزه با هر تهدیدی است، گفت: حضور ما در آب های آزاد بر اساس قوانین بین المللی و در راستای تامین امنیت خطوط مواصلاتی خود است.

کد خبر 293235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha