یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عروسک مبارک راهنمای موزه اسباب بازی و عروسک خیمه شب‌بازی کاشان است که مجموعه‌ای منحصر به فرد و بی‌نظیری از عروسک‌های دویست ساله خیمه شب بازی را در خود جای داده و مرجعی مطمئن برای پژوهشگران و دانشجویان رشته نمایش‌های عروسکی به شمار می‌رود.

موزه عروسکها

ه گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری لیلا کفاش زاده مسوول گروه کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینمطلب تصریح کرد: برگزاری کارگاه های منظم آموزشی و نمایشی عروسک، ساخت عروسک‌های قدیمی و احیای نمایش‌های عروسکی از برنامه‌های فرهنگی اصلی موزه اسباب بازی و عروسک خیمه شب بازی کاشان است.

او افزود: علاوه بر عروسک های نمایشی تعدادی از عروسک‌های ایرانی نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

کفاش زاده اظهار داشت: شربت خانه موزه با نهایت ظرافت و زیبایی انواعخوراکی های سنتی رابه روش سنتی و هنرمندانه به بازدید کنندگان ارایه می‌دهد.

او تصریح کرد: یکی از نکات جالب موزه که توجه همه بازدید کنندگان را جلب میکند حضور عروسک مبارک است که بازدیدکنندگان را با حرکات خیمه شب بازیراهنمای و آنها را سرگرم می‌کند.

کفاش زاده افزود: این موزه با داشتن مجموعه ای منحصر به فرد ولی بی نظیر از عروسک های دویست ساله خیمه شب بازی مرجعی مطمئن برای دانشجویان و پژوهشگرانبه شمار می‌رود.

به گفته مسوول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، موزهاسباب بازی و عروسک خیمه شب بازی کاشان در سال 1393 به همت امیر سهرابیدانش اموخته رشته ادبیات نمایشی ساخته شده است.

بنای موزه یکی از خانه‌های زیبای قدیمی شهر کاشان است که با تغیراتی جالبتبدیل به یک موزه جذاب و دیدنی شده است. دکوراسیون رنگی و ظریف، پرده هایبافت بروجرد با طرح هایی که تداعی گر خانه های قدیمي‌‌اند، در و پنجره‌های چوبی، گلدان‌های شمعدانی و چمدان‌های قدیمی و حیاطی دلگشا در مجموع باعث میشوند تا بازدید کننده ساعاتی را به دور از دغدغه بگذراند.

کد خبر 293271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha