همشهری آنلاین: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور از اجرای طرحی مشترک در جهت حفظ محیط زیست با سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران خبر داد.

اجرای طرح کاهش پسماندهای بیمارستانی

به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با اعلام این مطلب افزود: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حفظ محیط زیست، وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و شهرداری تهران طرحی مشترک پیرامون کاهش آلاینده‌ها و پسماندهای بیمارستانی پیش‌بینی کرده‌اند که این طرح ظرف مدت 3 ماه آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تمامی دستگاه‌ها به فرمایشات راهگشای ایشان توجه لازم را داشته باشند و تصرفاتی که در این حوزه برخلاف نظر مقام معظم رهبری انجام شده دوباره به محیط زیست برگردد تا همه ملت عزیز ایران نه تنها برای یک نسل بلکه نسل‌های آینده هم از آن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه گفت: وزارت بهداشت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری موظف است که در جهت کاهش و از بین بردن آلاینده‌های ناشی از پسماندهای وابسته به فاضلاب‌های بیمارستانی و مراکز درمانی که تولید می‌شود، گام بردارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وزارت بهداشت در حوزه محیط زیست حرف‌های بسیاری دارد، ادامه داد: خوشبختانه برای حفاظت از محیط زیست همکاری‌های خوبی بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت صورت گرفته است و این دو دستگاه هر دو کاملاً هماهنگ با هم فعالیت می‌کنند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ محیط زیست گفت: اگر همه دستگاه‌ها با تمام و کمال تمام فرمایشات رهبر معظم انقلاب را اجرا کنند، به طور قطع سلامت مردم ارتقا پیدا خواهد کرد و وضعیت آب، خاک، هوا و امنیت غذایی که امروز شاهد آن هستیم بهتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف نقشه جامع علمی کشور تشکیل دانشگاه‌های مأموریت محور با هدف پیشگیری از گسترش بی‌رویه آموزش عالی است که خوشبختانه وزارت بهداشت در این زمینه پیش قدم بوده و تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا در این مسیر حرکت کنیم.

کد خبر 293294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha