همشهری آنلاین: رئیس انجمن علمی تخصصی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران از بازنگری رشته‌های مهندسی مکانیک بیوسیستم و مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد و گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در نهمین کنگره ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران، از بازنگری صورت گرفته و گرایش‌های جدید این رشته‌ها حمایت کردند.

دكتر شاهين رفيعي در گفتگو با خبرنگار همشهري آنلاين در حاشيه نهمین کنگره ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران در پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران، گفت: يكي از دغدغه‌هايي كه در اين كنگره مورد حمايت شركت‌كنندگان بود، توسعه رشته مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی در گروه‌های آموزشي ماشین‌های کشاورزی سراسر کشور بود.

رئيس انجمن مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران، اختصاص یارانه به صنایع کشاورزی به ویژه مکانیزاسیون كشاورزي را از لوازم توسعه مکانیزسیون کشاورزی، افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقاي سلامت جامعه دانست و گفت: شركت‌كنندگان در کنفرانس پیشنهاد كردند كه هر گونه سیاست حمایتی و تشویقی از بخش خصوصی صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون مشروط به بهره‌مندی از تحقیقات دانشگاهی و پژوهشی باشد.

وي همچنين بر ضرورت توجه بیشتر مسئولین اجرايی در زمينه حمایت از صنعتی شدن دستاوردهای تحقیقات و مکانیزاسیون کشاورزی كشور تأكيد كرد.

به گفته رفيعي، بومي‌سازي دانش صنایع کشاورزی و حمایت‌های حقوقی انجمن علمی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران از دانش‌آموختگان گروه ماشین‌های کشاورزی براي پیگیری تصویب قوانین لازم در تسهیل اشتغال در مراکز مرتبط با رشته‌های ماشین‌های کشاورزی، از جمله موارد مورد توجه دانشجويان و فارغ‌التحصيلان اين رشته‌ها است.

همچنين بهاره حيدري، دانشجوي دكتري مهندسي مكانيك بيوسيستم دانشگاه تربيت مدرس نيز در اختتاميه نهمین کنگره ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران از تدوين پيش‌نويس دفترچه صلاحيت فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مكانيك بيوسيستم و مكانيزاسيون كشاورزي طي همكاري گروهي از دانشجويان تحصيلات تكميلي اين رشته‌ها خبر داد و گفت: براي تبديل اين پيش‌نويس به يك سند اجرايي و همچنين صدور پروانه اشتغال براي دانش‌آموختگان اين رشته‌ها لازم است از مراجع ذي ربط پيگيري شود.

کد خبر 293350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha