همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید سرزده از صندوق رفاه دانشجویان، بر حمایت و همکاری همه‌جانبه مجموعه وزارتخانه از برنامه‌های جدید این صندوق جهت ارتقای خدمت‌رسانی توأم با کرامت انسانی به دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش فارس، دكتر محمد فرهادی در بازديد از صندوق رفاه دانشجويان، گفت: مسائل مربوط به صندوق رفاه دانشجويان با توجه به ماموریت‌های مشخص، اولویت‌گذاری و برنامه‌ریزی شود.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري افزود: سلف سرویس‌ها و غذاخوری‌های دانشجویی وضع اسفناکی دارند، می‌بایست تمرکزگرایی شود، سرمایه‌گذاری مشترک صورت گیرد. باید دانشجو را درک کرد و از ظرفیت­‌های خیرین نیز در این زمینه می­‌توان استفاده کرد.

مجتبي صديقي، رئیس سازمان امور دانشجویان نيز از شناسايي مسائل مالی و اداری و تخلفات صورت گرفته در گذشته در صندوق رفاه دانشجويان خبر داد و گفت: اين تخلفات در حال پیگیری است.

صدیقی عنوان کرد: در بحث افق‌های جدید مانند بحث سرمایه گذاری‌ها­ی زود بازده صندوق رفاه دانشجویان باید ورود پیدا کند. طرح‌های جدید آموزش عالی در بحث ادامه تحصیل دانشجویان، تبدیل یارانه تغذیه به وام و تسهیلات برای عدم وابستگی به دولت در بحث یارانه، مطالعاتی صورت گرفته که در سال 94 باید آماده شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد: طبق آمار حدود 50 درصد از خوابگاه‌های دانشجویی عمری بیش از 15 سال دارند و 15 هزار خوابگاه دانشجویی متاهلی نیاز داریم، ادامه داد: حدود 550 میلیارد نیاز است برای بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی و مطلوب شدن وضعیت خوابگاه‌ها که امیدواریم با افق جدید و تحرک و تلاش رئیس جدید صندوق رفاه دانشجویان و عنایت وزیر علوم این امور به سرانجام خوبی برسد.

کد خبر 293357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha