یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه سازمان اموال و املاک کوثر امانت‌دار اموال جامعه ایثارگری است، گفت: آنچه که حق است را بگیرید و نگذارید یک لقمه حرام وارد اموال شده و یک لقمه حلال از این مجموعه خارج شود.

شهیدی

به گزارش ایسنا، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی و جمعی از مسئولان بنیاد در سازمان اموال و املاک کوثر برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی در این مراسم با اشاره به جدا شدن سازمان اموال و املاک کوثر از سازمان اقتصادی کوثر در ابتدای سال 1392، گفت: با همفکری‌های انجام شده در ابتدای فعالیت در بنیاد، مقرر شد سازمان اموال و املاک کوثر به‌عنوان سازمانی مستقل اموال بنیاد را که به ولی‌فقیه مربوط است امانت‌داری کند، در همین راستا این سازمان از سازمان اقتصادی کوثر که فعالیتی بسیار گسترده در حوزه اقتصاد دارد جدا شد و با تدوین یک اساس‌نامه مجزا کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: تعدادی قطعات زمین علاوه بر سایر اموال و املاکی که به بنیاد متعلق است در اختیار سازمان اموال و املاک کوثر قرار دارد، همچنین اموال سایر سازمان‌های تحت پوشش بنیاد نیز باید به این سازمان منتقل شود تا آمار و وضعیت روشنی از اموال به دست بیاید چون طبق گزارش‌های رسیده برخی از اموال هنوز به تصرف بنیاد در نیامده است و نیاز به پیگیری و روشن کردن مسائل وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان اموال و املاک کوثر به‌عنوان یک سازمان مستقل، حافظ، امانت‌دار و نگهدار اموالی است که مالک اصلی آن‌ها جامعه ایثارگری هستند، خطاب به مسئولان و کارکنان سازمان اموال و املاک کوثر، گفت: با نظارت به تمام فعالیت‌ها آنچه حق است را بگیرید و نگذارید یک لقمه حرام وارد اموال شده و اینکه یک لقمه حلال از مجموعه ما خارج شود.

حجت‌الاسلام شهیدی با تأکید بر حساسیت در رعایت مسائل شرعی در سازمان و همچنین روشن کردن وضعیت اموال، گفت: ما از همکاری با سایر سازمان‌ها نتایج خوبی به دست آورده‌ایم، خروج از بلاتکلیفی و حل مسائل با استفاده از کمیته‌های حل اختلاف نیز امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه این اموال و املاک باید در مسیر منافع جامعه ایثارگری هزینه شوند،گفت: برخی از جانبازان در رابطه با مسائل درمانی خود مشکل دارند و کمبود بودجه در این زمینه احساس می‌شود، باید در نظر داشت که فروش این اموال و هزینه کردن برای حل مشکلات جانبازان، حق آن‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید با تأکید بر اینکه باید با توجه به حق و حقیقت و با ایمان کامل مشکلات موجود را حل کرد، خطاب به مسئولان سازمان اموال و املاک کوثر افزود: برنامه‌های اصلی برای کارهای خود تدوین کنید تا بتوانید گام‌های بلندی که در این سازمان برداشته شده است را کامل کنید. در این مسیر حل مسائل اختلافی می‌تواند وضعیت املاک و اموال را روشن کرده و مسائل اختلافی را حل کند.

حجت‌الاسلام شهیدی گفت: سیاست ما در بنیاد و در رابطه با برنامه‌های بنیاد این است که افراد مأمور به سازمان‌های خود بازگردانده شوند و افرادی با سابقه کار 30 سال بازنشسته شوند، در این صورت می‌توان از ظرفیت خانواده ایثارگران در بنیاد و سایر سازمان‌ها به‌خوبی استفاده کرد. با این سیاست حدود 20 هزار اشتغال در بنیاد و خارج از بنیاد ایجاد شده است.

وی با تأکید بر همکاری تمام کارکنان برای حل نارسایی‌ها در سازمان گفت: امیدوارم با موفقیت‌های بیشتر در کارهای خود، بتوانید خواسته شهدا و امام راحل را به‌درستی جامه عمل بپوشانید.

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با تشکر از فعالیت‌های رستمی، مدیرعامل قبلی سازمان، احکام مهدی شادالویی به‌عنوان مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر، رستمی، عضو هیأت‌مدیره سازمان و سایر اعضای هیأت‌مدیره را به آنان اهدا کرد.

کد خبر 293362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha