همشهری آنلاین: اجرای طرح کمربند سبز حفاظتی اراضی ملی برای نخستین بار در کشور در روستای تلاجیم شهرستان مهدیشهر در استان سمنان با حضور معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها روز دوشنبه آغاز شد.

آغاز اجرای طرح کمربند سبز حفاظت اراضی کشور از استان سمنان

به گزارش ايرنا، طرح کمربند سبز حفاظتی نوعی کمربند حفاظت از اراضی ملی با استفاده از عوامل طبیعی مانند درختان و گونه‌های گیاهی سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه‌ای به همراه بهره‌گیری از مشارکت مردمی است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌های کشور گفت: کمربند حفاظتی به منظور حفاظت از اراضی ملی از مستثنیات که اراضی کشاورزی و دارای مالکیت مردمی است به اجرا درمی‌آید.

مسعود منصور با اشاره به اجرای کمربند حفاظتی برای 18 میلیون هکتار از اراضی کشور در طول برنامه پنجم توسعه، بیان کرد: کمربند حفاظتی تاکنون با استفاده از بنچ مارک بتنی، فنس و خاکریز اجرا می‌شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح کمربند سبز حفاظتی از درختانی مانند فندق، بلوط و گونه‌های گیاهی مانند زرشک به عنوان مرز بین اراضی ملی و مستثنیات استفاده می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌های کشور با اشاره به استفاده از مشارکت مردمی در اجرای طرح کمربند سبز حفاظتی، ادامه داد: در این طرح مردم با مراقبت از این گونه‌های گیاهی مثمر از محصول آن نیز برای خود بهره‌برداری می‌کنند و بازده اقتصادی نیز برای آنها دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز حفاظتی از اراضی ملی به طور آزمایشی و برای نخستین بار در استان سمنان، گفت: این طرح به میزان 2 کیلومتر و در سه ردیف با کاشت گونه‌های سازگار با منطقه در روستای تلاجیم شهرستان مهدیشهر در استان سمنان اجرا شده است.

منصور حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها یادآور شد: طرح‌های صیانت از جنگل‌ها در کشور در قالب 9 پروژه مختلف اجرا می‌شود.

کد خبر 293456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha