دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

دبیرکل اجلاس عصر شهرنشینی و رئیس بنیاد الفرد هرهاوزن آلمان در دیدار با محمدباقر قالیباف، شهر تهران را بسیار زیبا توصیف کرد و گفت: چهره شهر نسبت به گذشته به‌صورت کلی تغییر کرده است.

در اين ديدار شهردار تهران نيز با اشاره به اينكه همكاري‌هاي اجتماعي، فرهنگي و تخصصي بين شهرها بسيار روان‌تر از ارتباط بين دولت‌ها شكل مي‌گيرد، گفت: شهر تهران در سال‌هاي اخير مسير خوبي را در حل مسائل شهري و شهرنشيني طي كرده به همين دليل ضمن اعلام آمادگي به‌منظور ميزباني نشست عصر شهرنشيني در تهران از كارهاي تخصصي، نشست‌هاي علمي و ورك‌شاپ‌ها به‌منظور انتقال تجربيات ديگر كشورها استقبال مي‌كنيم.

از نظر قاليباف، فرصت‌هاي موجود در تهران به جهت محيط جغرافيايي مانند فرصت‌هاي موجود در شهرهاي آلمان نيست؛ چرا كه متوسط بارندگي در تهران كمتر از 220ميلي‌متر است اما در شهرهاي آلمان بالغ بر 1300ميلي‌متر است. با اين همه در شهر تهران فضاي سبز گسترده، به همراه درختان و گل‌هاي زيبا وجود دارد.

شهردار تهران احداث قنات را يكي از موضوعات تخصصي و فني ايرانيان دانست و گفت: هم‌اكنون در شهر تهران بالغ بر 1200قنات وجود دارد و درصورتي كه به درستي از آنها استفاده كنيم بزرگ‌ترين فرصت را براي ما فراهم مي‌كند. شهردار تهران با تشريح اقدامات صورت‌گرفته در حوزه توسعه بزرگراه‌ها، احداث خطوط مترو، توسعه حمل‌ونقل عمومي و اقدامات زيرساختي در شهر تهران اظهارداشت: با همه مشكلات و سختي‌ها جزو شهرهايي هستيم كه كمترين حاشيه‌نشيني را نسبت به ديگر كلانشهرهاي دنيا داريم، در عين حال به‌منظور نوسازي بافت فرسوده و توجه به حاشيه‌نشيني برنامه‌هاي منظمي را دنبال مي‌كنيم.

اما از نظر قاليباف اساسي‌ترين موضوع در شهر تهران نپرداختن به زيرساخت‌هاي كالبدي بلكه توجه به مسائل فرهنگي، اجتماعي و اداره شهر است و در دهه گذشته برنامه مدوني براي اين موضوعات تدوين و اجرايي شده است. وي ضمن تشريح ساختار مديريت محلات و شوراياري‌ها در محلات 374گانه شهر تهران تصريح كرد: هم‌اكنون مردم كاملا در موضوعات شهري دخيل شده و حتي برنامه‌ريزي در موضوعات محلي را به آنها سپرديم.

قاليباف در اين ديدار همچنين از آلودگي هوا به‌عنوان چالش بسيار جدي شهرتهران نام برد و گفت: به‌منظور كاهش آلودگي هوا، توسعه حمل ونقل عمومي مهم‌ترين هدف ماست كه در اين بخش نيز پيشتازترين شهر دنيا هستيم به‌نحوي كه هم‌اكنون سالانه 30كيلومتر مترو در تهران ساخته مي‌شود و در 3 سال آينده بيش از 240كيلومتر خط مترو و 250ايستگاه با ظرفيت جابه‌جايي نزديك به 10ميليون مسافر را خواهيم داشت.توماس ماتوسك نيز در اين ديدار با تأكيد بر اهميت روابط دوجانبه بين جمهوري اسلامي ايران و آلمان بر ضرورت گسترش روابط گرم برلين و تهران به‌عنوان پايتخت دو كشور اشاره كرد.

کد خبر 293519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha