دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آرتور آسابرگر متولد ۱۹۳۳(۱۳۱۲ شمسی) استاد ممتاز ارتباطات در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو و یکی از بزرگ‌ترین پژوهشگران علم ارتباطات در دنیاست.

حوزه اصلی کار وی پخش رادیو تلویزیونی الکترونیک و هنرهای الکترونیک است. آسابرگر در یک مدرسه مذهبی تحصیل کرد و به گفته خودش در ابتدا به سودای اینکه بتواند شغلی بیابد رشته ارتباطات را انتخاب کرد. او در سال ۱۹۵۴ از دانشگاه ماساچوست لیسانس ادبیات و فلسفه گرفت و سپس از دانشگاه برکلی فوق لیسانس گرفت و به خدمت سربازی رفت.

پس از سربازی مدتی در اروپا کار کرد و سپس از دانشگاه مینه سوتا دکترای مطالعات آمریکا گرفت. برگر سپس به اروپا رفت و با برخی پژوهشگران برجسته اروپایی و از جمله امبرتو اکو چند پروژه را به انجام رساند.

پروفسور برگر در طی چند دهه فعالیت بیش از ۱۳۰ مقاله و ۷۰ کتاب نوشته که این رزومه در کنار ترجمه آثار او به زبان‌های دیگر، از جمله چهار کتاب و یک مقدمه ای که به فارسی از او منتشر شده باعث شده که او یکی از مطرح‌ترین چهره‌های علم ارتباطات در دنیا باشد.[۲] پژوهشگران بین‌المللی هزاران بار به آثار برگر ارجاع داده اند.

برگر با فلیس برگر که یک استاد و منتقد ادبی است ازدوج کرده و یک پسر و یک دختر دارد. پسر وی گابریل دکترای ریاضی از دانشگاه هاروارد و دانشگاه کلمبیا دارد و در شرکت گوگل کار می کند. دختر او نینا یک روان درمانگر است.

  • گزیده‌ای از آثار
(1982). Media analysis techniques. Beverly Hills: Sage Publications.
(1984). Signs in contemporary culture: An introduction to semiotics. New York: Longman.
(1989). Seeing is believing: An introduction to visual communication. Mountain View, Calif: Mayfield Pub. Co.
(1997). Bloom's morning: Coffee, comforters, and the secret meaning of everyday life. Boulder, Colo: Westview Press.
(1998). Media research techniques. Thousand Oaks: Sage Publications.
(2003). Durkheim is dead!: Sherlock Holmes is introduced to sociological theory. Walnut Creek, CA: Altamira Press/Rowman & Littlefield Publishers

منبع: ويكي‌پديا

کد خبر 293520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha