همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت ارشاد نامه شب گذشته-۷ اردیبهشت- وزارت‌خارجه عربستان به مقامات کشورمان را حاوی عذرخواهی ندانست و گفت: این عذرخواهی شب گذشته اعلام شده ولی کافی نیست زیرا وزارت خارجه عربستان نامه‌ای به کنسولگری ایران ارائه کرده است.

نوش ابادی

به گزارش فارس، نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز-سه شنبه،8 ارديبهشت- در محل وزارت ارشاد برگزار شد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد پیرامون عملکرد دولت عربستان در مورد هتاکی صورت گرفته به دو نوجوان ایرانی و اینکه شب گذشته وزارت خارجه عربستان طی نامه‌ای به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران اشد مجازات را برای این دو خاطی اعلام کرده است توضیح داد: ما از قبل اعلام کردیم دولت عربستان تا زمانی که عذرخواهی رسمی از دولت جمهوری اسلامی ایران نکرده باشد و آن دو مأمور خاطی و هتاک را به اشد مجازات نرساند سفرهای عمره همچنان در حال تعلیق خواهد بود؛ این دو شرط باید حاصل شود .

وی افزود: یعنی هم عذرخواهی مستقیم، شفاف، جدی و فوری دولت عربستان را خواستاریم که به صورت رسمی باید از دولت جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد و هم مجازات شدید برای این دو خاطی البته دولت عربستان هم در مذاکرات به اشد مجازات متعهد شده است و اعلام کرده این دو فرد مجازات خواهند شد ولی تاکنون عذرخواهی از مبادی رسمی اعلام نشده است. این عذرخواهی که عنوان شد شب گذشته اعلام شده ولی کافی نیست زیرا وزارت خارجه عربستان نامه‌ای به کنسولگری ایران ارائه کرده است.

نوش‌آبادی گفت: البته ما از لغو سفر عمره به عنوان سیاست دائمی استقبال نمی‌کنیم چون این حقی برای ملت ایران است و وظیفه دولت عربستان می‌باشد که امکانات رفاهی و امنیتی را برای زائران فراهم کند به آن‌ها احترام گذاشته و پایبند به حفظ حرمت و کرامت انسانی باشد.

کد خبر 293576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha