همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکای دزد، پیام تبریک نوروز می فرستد اما اموال ما را به غارت می برد.

محمدرضا نقدی

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم بزرگداشت روز بسیج کارگری و تجلیل از 14 هزار شهید جامعه کارگری کشور که در شرکت ساپکو برگزار شد، گفت: زمانی باید به مرزهای کشور رفته و در خاکریزها و کانال های جبهه در خط مقدم حضور پیدا می کردیم اما امروز خط مقدم عرصه مبارزه با دشمن، همین کارخانه ها و واحدهای تولیدی است.

سردار نقدی با اشاره به 36 سال اعمال تحریم از ابتدای انقلاب و سه سال تحریم های کشنده ی اخیر به بهانه های واهی از سوی دشمن، افزود: مشکلات اقتصادی داشته و داریم همانطور که افرادی در زندگی، تنگی معیشت داشته و دارند ولی زندگی روال طبیعی خود را دارد و در عرصه تولید نیز افت و خیزهای موقتی بوده ولی باز همه چیز روال طبیعی خود را پیدا کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما امروز برخی کشورها که سال هاست ابرقدرتند و از اقتصادهای برتر دنیا به حساب می آمدند، آثار مدت کوتاهی تحریم در خیابان‌ها و تمام شئون زندگی مردم آن کشورها لمس می‌شود در حالیکه پس از سالیان متمادی تحریم در ایران، زندگی و پیشرفت و رفاه اجتماعی روال طبیعی خود را دارد و وقتی کسی که تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌های شرق و غرب درباره کشور ایران است از خارج به ایران می‌آید، از وضعیت و شرایط ملت ایران تعجب می‌کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین رمز این پیشرفت و ترقی را در همت بالا و بازوان پرتلاش کارگران و فکر و اندیشه مدیران و برنامه ریزان صنعت و تولید کشور دانسته و اظهار داشت: اخلاص و تقوا، توکل و اعتماد شما کارگران به خدا و تلاش برای جلب رضایت خدا، مهمترین عنصر این حماسه است و اینها را مرهون اسلام عزیز و درس‌های ناب شهدا هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: شهدایی که به ما آموختند در سخت‌ترین شرایط باید ایستاد و مقاومت کرد و عقب نشینی در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن نافرمانی از خداست.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، کارگران را خالق این حماسه بزرگ عنوان کرده و ابراز داشت: به اعتراف صریح سران آمریکا، تحریم‌ها نتوانسته ایران را متوقف کند. کشورهای 1+5 که نماد اصلی استکبار هستند از دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی در طول تاریخ همچون جنایت های رژیم پهلوی، جنگ تحمیلی، گروه های تروریستی و فتنه گران و... حمایت کرده اند.

وی با اشاره به سخن امام خامنه‌ای که در حرم رضوی فرمود "امروز عرصه‌ی اقتصاد، یک عرصه‌ی کارزار و جنگ است. در این عرصه‌، هر کس بتواند به نفع کشور تلاش و به اقتصاد کشور کمک بکند، جهاد کرده و یک حرکت جهادی انجام داده است"، تاکید کرد: وقتی می‌گوییم کارگران در خط مقدم هستند این تعارف نبوده و عین فرمایش ولایت است و هر کارگری که برای شکوفایی اقتصاد و تولید کشور تلاش می‌کند، مجاهد فی سبیل‌الله است.

سردار نقدی در خصوص اثر تحریم‌ها بر کشور اظهار داشت: باید نشان داد که نه تنها تحریم‌های همه‌جانبه اخیر، هیچ اثری نداشته بلکه سبب شده تا میزان وابستگی کشور به تولید و فروش نفت خام، یک میلیون بشکه نسبت به گذشته کمتر شود و ان‌شاء الله بتوان از وابستگی به یک میلیون بشکه نفت دیگر نیز خودمان را رها کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به همت و تلاش شما کارگران است که این تحریم‌ها کشور را ساخته، استعدادها را بارور کرده و توان مقابله را بالا برده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برخی سخنان یاس آور و دشمن شاد کن در خصوص اثر تحریم‌ها ابراز داشت: دشمن به این حرف‌ها ضریب می‌دهد و با تیتر کردن آنها اعلام می‌کند که ملت ایران از اسلام و مبارزه خسته شده‌اند اما اینها بدانند ملت ایران حق خودش را می‌خواهد همچنان که امام خمینی (ره) گفت "میزان رای ملت است و ملت اسلام را می‌خواهد".

وی با بیان اینکه اعتقاد، دینداری و التزام به ارزش های انقلابی می تواند برای حل مشکلات راهگشا باشد، افزود: فشارها و اقدامات دشمن باعث شده میان ملت ایران اتحاد و همدلی بوجود بیاید و این اتحاد و همدلی حلال مشکلات است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، نقش بسیج در صنعت را ایجاد همدلی بین کارگر و کارفرما دانسته و تاکید کرد: برقراری محبت و همدلی بین کارفرما و کارگر، عنصر مهمی در پیشرفت کشور است چراکه سبب اصلاح الگوی مصرف، صرفه جویی و افزایش بهره وری در عرصه تولید است. مدیران بسیجی به دنبال یافتن و حل مشکلات کارگران و ارتقای سطح آموزش و مهارت ها و بارور کردن استعدادهای آنان هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: این موفقیت ها متوقف بر تفاهم نامه ها و تحریم ها نیست و می توان به این موفقیت ها دست یافت.

سردار نقدی به تعطیلی بیش از600 واحد تولیدی در کشور اشاره نموده و بیان کرد: بسیاری از این واحدها به دلیل اختلاف نظر بین شرکا به تعطیلی کشیده شده پس رفع اختلافات شرکا کار مهمی بوده و بسیج کارگری می تواند در این عرصه پیش قدم باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله اشتغال ملت ایران را بیگانه حل نمی کند، تصریح کرد: دشمنان ما از لحظه لحظه ی مذاکره و کلمه به کلمه ی آن استفاده می کنند و هدفشان انتقام از ملت مقاوم ایران است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: دشمن چون می داند که این ملت دستش را خوانده و به خوی وحشی گری او واقف است، ظاهرسازی می کند، به فارسی شعر می خواند و سفره هفت سین پهن می کند اما در همان حال تروریست های وابسته به خود را می فرستد تا در خوزستان علیه ملت ایران عملیات کند و در همان لحظه، ماهواره ها و هواپیماهای اطلاعاتی شان، علیه کشور ما جاسوسی می کنند و از طریق شبکه های ماهواره ای به ملت ایران توهین می کند و در همان حال ثروت ما را دزدیده و بلوکه کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکای دزد، پیام تبریک نوروز می فرستند اما اموال ما را به غارت می برد، گفت: در منطقه ای که قلب دنیاست و تمام انرژی عمده دنیا یا در ایران است یا در اطراف ایران، هر روز دست آمریکا و ایادی اش از این منطقه کوتاه می شود و آنان به ضرب و زور کودک کشی و بمباران غیر نظامیان سعی می کنند خودشان را در منطقه نگهدارند.

سردار نقدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: راهکارهای مشخص در شناسایی و بکارگیری توان و استعدادهای داخلی نظام و فرمول های اقتصاد مقاومتی می تواند مشکلات کشور را حل کند.

کد خبر 293589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha