همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: پدافند هوایی ایران وابسته به اس ۳۰۰ نیست، بلکه متکی به جوانان، وزارت دفاع و توان داخلی است.

اسماعیلی

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی روز سه شنبه در جمع طلاب حوزه علمیه آیت الله ایروانی تهران این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: موضوع اس 300 تعهدی است که باید اجرایی شود.

اسماعیلی ادامه داد: تحریم اس 300 نیز همچون تحریم ها علیه ایران به ناحق بود که باید به تعهد آن عمل شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کرد و گفت: ما هیچگاه با آمریکا سازشی نخواهیم داشت چون شیطان بزرگ است و اهدافش با اهداف ما مغایرت دارد.

اسماعیلی افزود: مذاکراتی که ما انجام می دهیم برای حق مسلم ما است نه به خاطر اینکه اهداف ما با آمریکا یکی شود.

وی تضعیف و تخریب باورهای دینی را نخستین گام دشمن علیه ایران دانست و نقش روحانیت را در این زمینه پررنگ توصیف کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) عنوان کرد: برخی سیاسیون اصل موضوع را رها کرده و بدنبال سلیقه گرایی می روند که حاصل آن فتنه 88 می شود.

اسماعیلی القای ناکارآمدی دین، ترویج آزادی های وارداتی و ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه را از دیگر برنامه های دشمن علیه ایران اسلامی برشمرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به تاریخچه تشکیل پدافند از سال 1330 تاکنون اشاره کرد و گفت: در دهه 60، کسانی همچون شهید صیاد شیرازی بحث تحول سامانه های پدافند هوایی را مطرح کردند که حاصل آن منهدم شدن بیش از 80 هواپیمای دشمن در عملیات والفجر بود.

اسماعیلی به جداسازی پدافند هوایی از نیروی هوایی در دهم شهریور سال 87 اشاره کرد و افزود: امروز پدافند هوایی صف مقدم دفاعی هوایی کشور است.

وی گفت: امروز کشورهایی که در منطقه دست به مظلوم کشی می زنند، از راه هوا وارد می شوند. اگر تعدادی از هواپیماهای این آل از خدا بی خبر منهدم می شد، تکلیف جنگ هم مشخص بود.

اسماعیلی با بیان اینکه غرب بحث مذاکره بر سر موشک ها را مطرح کرده، گفت: زهی خیال باطل. توانمندی ها و موشک های ما حاصل تلاش جوانان است، از این رو هیچ گاه زیر بار حرف دشمن نمی رویم.

وی با بیان اینکه اکنون پدافند در سه هزار و 600 نقطه گسترده شده، افزود: بر اساس اعلام ایکائو سازمان بین المللی هوانوردی، ایران امن ترین آسمان را در منطقه دارد.

فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: پیش از درگیری های اوکراین، روزانه 400 پرواز خارجی از آسمان ایران می گذشت، اما بعد از درگیری های اوکراین و داعش این آمار به یکهزار و 200 پرواز در روز رسید.

اسماعیلی حفاظت از جزایر سه گانه، اماکن حساس، تاسیسات هسته ای و تاسیسات زیر بنایی را از جمله وظایف پدافندهوایی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: امروز به حدی از توانایی رسیده ایم که می توانیم نفس رژیم صهیونیستی را در خاک خود بگیریم.

فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه سیستم های این قرارگاه بومی است، افزود: امروز ایران جز چهار کشور برتر دنیا در ساخت رادارها است. اکنون رادارهایی با برد سه هزار کیلومتر در داخل کشور تولید می کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه دکترین نظامی ایران دفاعی است، گفت: خط مقدم، دفاع فرهنگی است و باید در این زمینه گام ها بسیاری برداشته شود.

کد خبر 293591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha