همشهری آنلاین: یک گروه ناظر بر اوضاع سوریه روز شنبه اعلام کرد، در تهاجم هوایی آمریکا و متحدانش به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش به دهکده‌ای در شمال سوریه، دستکم ۵۲ غیرنظامی کشته شدند.

 ده ها غیرنظامی در تهاجم هوایی آمریکا و متحدانش به شمال سوریه کشته شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، رامی عبدالرحمان مدیرگروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس گفت: در حملات هوایی بامداد جمعه به دهکده بیرمحلی در حومه شهر حلب در استانی به همین نام، 52 غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: قربانیان این حملات شامل هفت کودک هستند و 13 تن دیگر هنوز در میان ویرانه های ساختمان ها به دام افتاده اند.

به گفته عبدالرحمان، نیروهای مردمی کرد و گروه های مخالف دولت سوریه در شهرکی در فاصله حدود 2 کیلومتری این دهکده با تروریست های داعش درگیر بودند. اما ساکنان بیرمحلی همگی غیرنظامی بودند و هیچ مواضع داعش در آن وجود نداشت و درگیری در آن رخ نداده بود.

به گفته عبدالرحمان، در تهاجم های هوایی به این روستا حتی یک تروریست داعش کشته نشد. هر چند که در حملات هوایی به شهرک نزدیک آن، دستکم هفت تروریست داعشی کشته شدند.

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش اقدام به حملات هوایی به استان حلب می کند که شهرک مرزی کوبانی نزدیک روستای بیرمحله نیز در آن قرار دارد.

فرماندهی مشترک ائتلاف ضد داعش در بیانیه ای روز جمعه ادعا کرد که 6 بار به یگان های تاکتیکی داعش نزدیک کوبانی حمله کرده است.

بر اساس آمار گروه دیده بان حقوق بشر، در حملات هوایی آمریکا و متحدانش به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش که در سپتامبر 2014 آغاز شد، مجموعا بیش از 2 هزار تن کشته شده اند که تا پیش از روز جمعه دستکم 66 نفر آن ها غیرنظامی بوده اند.

کد خبر 293842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha