یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

حسین قربان‌زاده: امسال روز معلم برای کارکنان روزنامه همشهری رنگ و بوی دیگری دارد، چون اعتراض فرهنگیان به انتشار یک طرح درباره معلم در روزنامه همشهری همه همکاران بنده را درگیر کرده بود و به‌دلیل حجم زیاد پیام‌ها و تماس‌ها هیچ‌کس بی‌نصیب نماند.

هر كسي به‌نحوي با مخاطبي كه از انتشار اين طرح گله‌مند بود، روبه‌رو شده بود.اما داستان از چه قرار بود؟ روزنامه همشهري در ادامه پيگيري سريالي حقوق و مطالبات فرهنگيان، گزارشي در انتقاد از وعده‌هاي تمام‌نشدني دولت در موضوع معوقات اين قشر منتشر كرده و به‌شدت از اين بدقولي گلايه كرده بود.

اما طرحي كه از يك سايت برداشته و وسط اين گزارش كار شده بود يك معلم را نشان مي‌داد كه با لحاف و تشك زير تخته سياه خوابيده و دستش را دراز كرده و دارد پول مي‌گيرد. همزمان انتشار جداگانه اين طرح در فضاي مجازي و تكثير و توزيع گسترده آن موج اعتراض را تشديد كرد چرا كه چنين برداشت شد كه همشهري اين كاريكاتور را مستقلا در نقد عملكرد معلمان منتشر كرده است!
هر كسي كه صفحه روزنامه همشهري را ببيند حتما تصديق مي‌كند كه همشهري قصد و غرضي نداشته است و اتفاقا متن نشان مي‌دهد كه همشهري مانند هميشه حامي قشر فرهيخته فرهنگيان است.

درباره طرحي كه از خبرگزاري فارس برداشته شده بايد گفت كه قطعا اشتباه انتخاب شده و سنخيتي با گزارش ندارد مگر اينكه در ديدگاه بسيار دوري بتوان گفت منظور اين است كه آنقدر پرداخت معوقات معلمان طول كشيده كه معلم در كلاس خوابش برده يا اينكه به‌دليل بي‌مهري دولت در پرداخت حق و حقوق، همه زندگي و حتي خواب و خوراكشان شده است مدرسه و كلاس‌! اما حقيقت آن است كه هيچ‌كدام از اين برداشت‌ها به اندازه برداشت خواب بودن معلم در اين طرح قوي نيست.

بنابراين خيلي صاف و ساده بايد گفت كه ما مرتكب سهو شده‌ايم؛ سهوي كه باعث رنجش نجيب‌ترين قشر اين جامعه شده است و هيچ درد و رنجي بالاتر از اين نيست كه روزنامه همشهري كه اتفاقا هميشه در خط‌مقدم حمايت از معلمان بوده، اكنون كانون اعتراض و انتقاد همين قشر قرار بگيرد.

البته واقعا لحن اعتراضي فرهنگيان در پيام‌ها و تماس‌ها، همه و همه يك‌بار ديگر ما را در كلاس درس نشاند و به ما آموخت كه مي‌توان ناراحت بود، گلايه داشت و اعتراض كرد اما بزرگ‌منشي را هم فراموش نكرد، متانت و صبوري و آرامش را هم از دست نداد. بنده دست يكايك معلمان زحمتكش اين مرز و بوم را مي‌بوسم و از اينكه خاطر آنها را با انتشار اين طرح مكدر كرديم، صميمانه عذرخواهي مي‌كنم. به اميد سپيدي لبخندي كه در روز ميلاد اميرمومنان علي(ع) و روز معلم بر چهره آنها بنشيند. همشهري همچنان همراه شما هست و ما هم همچنان شاگردي مي‌كنيم و بسيار تلاش مي‌كنيم تا اين رنجش خاطر را نيز با تقويت انتشار مطالب درخور اين قشر بزداييم.

  • مديرمسئول و سردبير
کد خبر 293859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha