یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل ارزان‌ترین ساعت‌های هوشمند خود را به قیمت ۳۴۹ دلار می‌فروشد، رقمی که با هزینه تولید آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

براساس گزارش CNN، شركت مطالعاتي IHS كه در زمينه اوراق كردن محصولات تكنولوژي تخصص دارد هزينه مواد اوليه و هزينه توليد اين ساعت‌ها را محاسبه كرده‌است: مجموعا 83.70 دلار.

در مقايسه با ديگر محصولات اپل كه اين شركت مورد بررسي قرار داده‌است، ساعت هوشمند ورزشي اپل از كمترين هزينه توليد برخوردار است كه به گفته كوين كلر تحليلگر ارشد شركت IHS بالا بودن قيمت خرده‌فروشي نسل جديد محصولات نسبت به هزينه قطعات آن امري عادي و رايج است.

براساس گزارش اين شركت،‌ گران‌ترين قطعه اين ساعت‌ها، نمايشگر لمسي LG آن است كه 20.50 دلار ارزش دارد و ارزان‌ترين قطعه نيز باتري 3.8 ولتي آن با قيمت كمتر از يك دلار است. دومين‌بخش كم‌هزينه اين ساعت بخش توليد است كه در ازاي هر ساعت 2.50 دلار محاسبه شده و بند‌ ساعت و پردازشگر آن دومين و سومين پرهزينه‌هاي اين محصول به شمار مي‌روند.

محاسبات IHS بخش تحقيقات و توسعه، بازاريابي، حق مالكيت خصوصي و تداركات و ديگر هزينه‌هاي جانبي اين محصولات را پوشش نداده‌است.

شركت اپل معتقد است ساعت‌هاي هوشمندش به يكي از اصلي‌ترين محصولات اين شركت تبديل خواهد‌شد. ارسال اولين سري از اين ساعت‌ها از هفته گذشته آغاز شده‌است. فروش اين محصول به گفته اپل از ماه ژوئن در ديگر كشورهاي جهان آغاز خواهد‌شد.

کد خبر 293917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha